خبرگزاری کار ایران

جانشین پلیس راهور ناجا مطرح کرد:

نگرانی از افزایش واژگونی‌خودروها در سفرهای نوروزی

asdasd
کد خبر : ۳۵۶۶۶۶

جانشین پلیس راهور ناجا گفت: میزان تصادفات جاده ای در مقایسه با مدت مشابهه سال گذشته در سفرهای نوروزی کاهش یافته اما افزایش واژگونی‌خوردوها نگرانی ها را افزایش داده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، سردار موسی امیری که صبح امروز سه‌شنبه سوم فروردین در قرارگاه نوروزی پلیس راهور فارس و درجمع خبرنگاران سخن می‌گفت افزود: در آخرین مورد واژگونی که ساعت 1 و 30 دقیقه بامداد امروز رخ داد، یک‌ دستگاه اتوبوس که از ایذه حرکت کرده بود در محور شاهین شهر به کاشان واژگون شد.

وی علت این واژگونی را لغزندگی جاده و بی‌احتیاطی راننده عنوان کرد و افزود: متاسفانه در این حادثه یک دختر 9 ساله فوت کرد و تعدادی از سرنشینان اتوبوس نیز مصدوم شدند.

امیری با اشاره به اینکه علت اصلی واژگونی‌ها، عبور از سرعت مطمئنه، خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان و بی‌توجهی به هشدارها و در نهایت لغزندگی سطح جاده‌های کشور است، گفت: در طول چند روز گذشته پرترددترین محورهای کشور، محور استان سمنان به سمت مشهد و تمام محورهای منتهی به گیلان، مازندران و قزوین بوده است.

نگرانی از افزایش واژگونی‌خودروها در سفرهای نوروزی

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا گفت: در حال حاضر در اکثر نقاط کشور شاهد بارندگی هستیم که این بارندگی در بیشتر محورها به شکل باران و در نقاط شمالی و مرتفع کشور، به شکل برف نازل شده است.

امیری اضافه کرد: صبح امروز و به‌دلیل بارش برف، برای ساعتی محور کرج چالوس مسدود شد تا هماهنگی‌های بیشتری بین دستگاه‌های تامین کننده امنیت تردد فراهم شود.

وی  با یادآوری اینکه بیشترین حوادث در محورهای پرتردد کشور حادث شده است،‌ گفت: بر اساس اعلام قبلی فرمانده ناجا، تا روز دوشنبه دوم فروردین شاهد کاهش 10 درصدی در میانگین آمار تصادفات جاده‌ای کشور بوده‌ایم.

امیری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه روز دوشنبه نیز این روند کاهشی ادامه داشته لذا امیدواریم در نهایت شاهد کاهش قابل توجه حوادث جاده‌ای باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز