خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

بیشترین سهم ترانزیت کالا مربوط به گمرک بازرگان است

asdasd
کد خبر : ۳۶۰۱۷۰

مدیرکل گمرک بازرگان گفت: بیشترین سهم ترانزیت کالا مربوط به گمرک بازرگان است.

«توحید آذربد» امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در بازرگان، با اشاره به موضوع فوق اظهار داشت: ترانزیت خارجی ترانزیتی است که مبدأ و مقصد آنها کشورهای خارجی هستند ولی از ایران برای رسیدن به مقصد استفاده می‌کنند.

آذربد میزان ترانزیت خارجی(مبدا) بازرگان را در دوازده ماهه سال گذشته به لحاظ وزنی بیش از 566هزار تن اعلام کرد و افزود: این میزان معادل بیش از یک میلیارد دلار بوده است.

وی با اشاره به آمار مدت مشابه سال گذشته در این زمینه، از کاهش 4 درصدی در وزن کالا و افزایش4درصدی در ارزش دلاری این کالاها از طریق گمرک بازرگان خبر داد و افزود: در مدت مشابه سال قبل بیش از 590 هزار تن کالا به ارزش بیش از یک میلیارد  دلار در قالب ترانزیت خارجی(مبدا) از گمرک بازرگان به کشورهای همجوار ترانزیت شده بود.

مدیرکل گمرک بازرگان در مورد آمار ترانزیت خارجی(مقصد) از این طریق در دوازده  ماهه سال گذشته  گفت: در این مدت بیش از 198 هزار تن کالا به ارزش بیش از 512 میلیون دلار در قالب ترانزیت خارجی(مقصد) از طریق گمرک بازرگان ترانزیت شده‌اند.

آذربد این آمار را در مدت مشابه سال قبل معادل  بیش از 69 هزار تن کالا به ارزش بیش از 327 میلیون ر دلار اعلام کرد و افزود: بر این اساس میزان کالاهایکه در قالب ترانزیت خارجی(مقصد) از طریق گمرک بازرگان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به لحاظ وزنی 183 درصد و به لحاظ ارزش دلاری 57 درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به ترانزیت بیش از 7 هزار تن کالا به ارزش بیش از 58 میلیون  دلار در قالب ترانزیت داخلی(مبدا) از گمرک بازرگان در دوازده ماهه سال گذشته گفت:‌ این رقم در مدت مشابه سال قبل برای ترانزیت بیش از 6 هزار تن کالا معادل بیش از 29 میلیون دلار بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز