خبرگزاری کار ایران

اخراج 15 نفر از کارکنان شرکت حمل و نقل بین‌المللی ایران و روسیه ایرسوتر

asdasd
کد خبر : ۳۶۰۳۱۹

15 نفر از کارکنان شرکت حمل و نقل بین المللی ایران و روسیه ایرسوتر بدون پرداخت یک سال حقوق و مزایا اخراج شدند.

به گزارش ایلنا از رشت، کارکنان قراردادی با بیش از 15 سال سابقه کار در پایان اسفند سال گذشته بدون دریافت یک سال حقوق و مزایا اخراج شدند.

شرکت دو ملیتی ایران و روسیه که زیر مجموعه وزارت راه محسوب می شد، پس از خصوصی سازی توسط شخصی خریداری شد.

خریدار شرکت متعهد شده بود تا پنج سال حق تعدیل نیرو و تعویق حقوق کارگران را نداشته باشد. بر اساس این گزارش در تاریخ هشتم مرداد 1390 شرکت به بخش خصوصی واگذار و مشغول به کار شد و پس از مدتی بنیاد تعاون ناجا شرکت را بابت بدهی اش از صاحب قبلی پس گرفت . این در حالی است که طبق اصل خصوصی سازی اگر کسی که شرکت را گرفته نتواند به تعهداتش عمل کند و اقساط را بدهد شرکت باید به فرابورس رفته و در آنجا وضعیت مشخص شود .

یکی از کارگران اخراجی که خواست نامش فاحش نشود با اشاره به سهامدار بودن کارکنان به خبرنگار ایلنا گفت: شرکت ناجا رغبتی به کار نداشت و بدون اجازه سهامداران شروع به فروش املاک شرکت در تهران کرد که سال گذشته 15 نفر را در انزلی ، چهار نفر در نوشهر و 9 نفر در تهران اخراج کردند .

وی افزود: این نفرات با سابقه کار بالای 15 سال بودند که در زمان دولتی بودن شرکت مشغول به کار شدند.

این کارگر تصریح کرد: خریدار متعهد است بر اساس ماده 16 قانون یاد شده میانگین کارکنان شرکت بر اساس صورت‌های مالی مصوب شرکت در تاریخ 29 اسفند 88 باید 44 نفر بصورت دائم و 57 نفر بصورت موقت طی پنج سال پس از این قرارداد با در نظر گرفتن افراد جایگزین شده در ازای افراد بازخرید شده و بازنشسته شده طی سنوات پس از واگذاری ثابت نگه داشته و کمتر ننماید.

وی تصریح کرد: این شرکت دو ملیتی است که سهم ایران دولتی بوده و تاکنون به چند نفر فروخته شده است و آخرین خریدار بنیاد تعاون ناجا است.

این کارگر اخراجی بیان داشت: طبق قرارداد باید تا مرداد ماه سال 95 کارکنان را حفظ می کردند اما حدود یک سال است طبق گفته های رئیس اداره شعبه انزلی مبنی بر تعدیل نیرو زمزمه هایی بوده و طی این یک سال و نیم تا دو سال از لحاظ پرداخت حقوق هیچگونه مداومتی نداشته و کلیه پرسنل نزدیک یک سال است که حقوق دریافت نکرده اند و با وجود این مشکلات کلیه پرسنل برای بقای شرکت مشغول به کار بودند و کار انجام می شد و در پایان 29 اسفند 94 طبق نامه ای کلیه کارکنان بالای 15 سال اخراج شدند و این پرسنل علاوه بر درخواست حقوق درخواست ادامه کار دارند و تمایلی به قطع همکاری ندارند .

وی بیان داشت: در این سال های اخیر به رغم مشکلات و عدم پرداخت حقوق با جان و دل کار کردیم و از اسفند 92 عیدی و پاداش دریافت نکردیم و فقط حقوق دریافت کردیم و در سال 94 تنها یک ماه حقوق دریافت کردیم . این وضعیت حقوق پردازی شامل حال 20 نیروی شاغل در انزلی بوده ولی اکنون 15 نفر اخراج شدند بدون این که حقوق و مزایایی به آنها پرداخت شود و دلیل اخراج هم ندارند چون این نیروها قرار دادی بوده و مدت قرارداد این کارگران29 اسفند 94 بود . سهم ترجیحی که می بایست طی 10 قسط پرداخت کنیم نامه زده اند که باید سر موقع سهم خود را واریز کنید ولی در قبال عدم دریافت حقوق و اخراج کارکنان و سایر موارد بند خصوصی سازی به تعهدات خود عمل نمی کند و تنها به وصول پول خود می پردازد.

وی افزود: برای اجتناب از اغتشاشات همه کارها را تا به الان بصورت رسمی پیگیری کردیم و اگر مسئولان مشکل ما را پیگیری نکنند مجبور می شویم بر خلاف میل باطنی همراه با اعضای خانواده اقدام به مراجعه به استانداری برای انعکاس اعتراضات و دریافت حق و حقوق خود کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز