خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی:

قطارها ظرفیت بالایی برای تعریف تورهای گردشگری دارند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: قطارها به عنوان یک وسیله نقلیه مطمئن ظرفیت بسیار بالایی برای تعریف تورهای گردشگری در استان خراسان رضوی دارند.

به گزارش ایلنا، حسین زارع‌ صفت در اولین همایش آشنایی با تمایزات، توانمندی‌ها و خدمات قطارهای پنج ستاره که در تالار ابن سینا مشهد برگزار شد افزود: خوشبختانه در این خصوص در استان خراسان رضوی ظرفیت‌های بسیار بالایی وجود دارد و زیرساخت‌های این موضوع در استان فراهم است.

وی با اشاره به راه‌اندازی اولین قطار گردشگری مشاهیر در استان خراسان رضوی گفت: این قطار 25 فروردین ماه جاری از مشهد به مقصد نیشابور به مناسبت روز ملی عطار حرکت کرد و خوشبختانه با استقبال بسیار خوبی نیز روبه رو شد.

وی به ظرفیت‌ بالای قطارها برای تعریف تور و تورگردانی در آنها اشاره و تاکید کرد: در امر گردشگری مجبور به تغییر نگرش، رویه و رفتار هستیم و برندسازی امری ضروری است.

زارع صفت افزود: زنجیره خدمات سفر باید با یکدیگر مرتبط باشند، این زنجیره باید توسعه پیدا کند و تمامی ذی‌ نفعان و مصرف‌کنندگان قطار شناسایی شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی تصریح کرد: علاوه بر انجام کار حرفه‌ای و ماندگاری در امر خدمات باید به مسئله بهره‌برداری از ظرفیت کنونی نیز پرداخته شود.

وی گفت: در حال حاضر استان خراسان رضوی به جز ایستگاه مسافری شهر مشهد ۸ ایستگاه دیگر دارد ولی از ظرفیت این ایستگاه‌ها استفاده نمی‌شود.

زارع صفت خاطر نشان کرد: در حال حاضر استان خراسان رضوی به جز ایستگاه مسافری شهر مشهد که ۵۰ درصد سفرهای ریلی به مقصد این ایستگاه است، ۸ ایستگاه دیگر دارد ولی از ظرفیت این ایستگاه‌ها استفاده نمی‌شود در حالی که با برنامه‌ریزی برای هر یک از ایستگاه‌ها‌ می‌توان گردشگران زیادی را جذب کرد.

کد خبر : ۳۶۲۱۰۵