خبرگزاری کار ایران

فرماندار شهرستان پلدختر به ایلنا خبرداد:

برطرف شدن مشکل قطع آب شرب شهرستان پلدختر/ 400 میلیارد برآورد اولیه خسارت سیل در پلدختر

asdasd
کد خبر : ۳۶۲۲۲۴

فرماندار شهرستان پلدختر گفت: مشکل قطع آب شرب این شهرستان که بر اثر سیلاب اخیر به وجود آمده بود، برطرف شد.

نورالدین درمنان روز یکشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایلنا در خرم آباد، افزود: آب شرب شهر پلدختر که بر اثر سیلاب اخیر قطع شده بود با تلاش شبانه‌روزی عوامل این شهرستان برطرف شد و با نصب خط فرعی این مشکل تا حدود زیادی حل شده است.

وی با بیان اینکه لوله دسترسی به آب شرب با ظرفیت کمتری وصل شده است، افزود: با فروکش کردن سیلاب رودخانه کشکان لوله اصلی و جایگزین نیز نصب خواهد شد.

وی اظهار داشت: بر اثر سیلاب خط انتقال آب شرب شهرستان که از عرض رودخانه عبور کرده است، شکسته و سبب قطعی آب شرب شهرستان شد.

درمنان تصریح کرد: در زمان قطعی آب شرب شهرستان، از منبع  آب ذخیره اضطراری شهرستان استفاده شد و  آب در لوله ها با کاهش فشار جاری بود .

 وی با بیان اینکه قطعی آب به طریقی جبران شده بود و مردم با مشکل چندانی مواجه نبودند، افزود: همچنین با توزیع آب معدنی و 14 تانکر آب در سطح شهر و با همکاری مردم ، توزیع آب شرب در سطح شهرستان انجام شد.

 وی از قطعی آب شرب 80 روستای شهرستان بر اثر سیلاب خبر داد و گفت: با تلاش همکاران و بسیج عمومی نیروهای ذی ربط این مشکل نیز برطرف شده و آب شرب روستاهای شهرستان وصل شده است.

وی با بیان اینکه سعی کرده‌ایم راه‌های ارتباطی روستاها برقرار باشد، اضافه کرد: ارتباط 60 جاده روستایی قطع شده بود که دستگاه‌های متولی این مشکل را رفع کردند و هم اکنون ارتباط همه راه‌های روستایی برقرار است.

400 میلیارد برآورد خسارت اولیه بر اثر سیلاب در شهرستان پلدختر

فرماندار شهرستان پلدختر با بیان اینکه با اعزام کارشناسان برآورد اولیه خسارات خصوصا در بخش کشاورزی انجام شده است، اظهار داشت: برآورد اولیه خسارت سیل در شهرستان 400 میلیارد ریال است و احتمال اینکه خسارت از این مبلغ بیشتر باشد نیز وجود دارد.

درمنان تصریح کرد: به زیرساخت‌های مختلف ازجمله تأسیسات شهری، راه‌های روستایی، برق، دکل های مخابرات، آب، دامداران و کشاورزی و... خساراتی وارد شده است.

وی یادآور شد: بر اثر سیل تلفات جانی در شهرستان نداشته‌ایم اما رعد و برق سبب مرگ یک پسر جوان پلدختری شد.

فرماندار پلدختر با اشاره به اینکه در کل کشور بارندگی‌ها به این شدت بی‌سابقه بوده، افزود: در طول چند روز اخیر حجم بارش باران در این شهرستان بین 196 تا 214 میلی‌متر بارندگی اعلام شده است که تقریباً بی‌سابقه بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز