خبرگزاری کار ایران

یکم اردیبهشت ماه جاری؛

دومین همایش شیخ اجل سعدی شیرازی در لامرد برگزار می‌شود

دومین همایش بزرگداشت شاعر بی‌بدیل پارسی‌گوی ایران، شیخ اجل، سعدی شیرازی، روز یکم اردیبهشت‌ماه، با حضور اساتید و شاعران برجسته‌ کشوری، در شهرستان لامرد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از لامرد، این همایش که به همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامرد و با همکاری انجمن ادبی روشنا(انجمن شعر شهرستان لامرد) برگزار می‌شود، میزبان میهمانانی همچون؛ فیض شریفی(نویسنده و منتقد ادبی کشوری) و دو شاعر برجسته‌ کشور (خلیل ذکاوت و راشد انصاری معروف به خالو راشد) خواهد بود.

از دیگر برنامه‌های همایش٬ سخنرانی دکتر عبدالرضا سعیدی پیرامون اندیشه و شعر سعدی، شعر خوانی شاعران شهرستان، اجرای موسیقی سنتی(همنوازی ساز و آواز و تک نوازی سه‌تار) و اجرای تئاتری برگرفته از حکایات گلستان، به کارگردانی قاسم صادقی است.

هدف از برگزاری این همایش، پاسداشت مفاخر ادبی کشور، تبیین اندیشه‌ها و آراء شیخ اجل و شناساندن ذوق و قریحه‌ این چهره‌ جهانی در آثار ارزشمندی همچون؛ گلستان، بوستان و مجموعه‌ی اشعار ایشان به عموم مردم است.

در این باره آراسته دبیر همایش شیخ اجل سعدی شیرازی در لامرد گفت: برگزاری مراسم فرهنگی، همچون روحی‌ است که در کالبد فسرده‌ فرهنگ دمیده‌ می‌شود.

عضو هیات مدیره انجمن ادبی روشنا ادامه داد: شادمانیم از اینکه به مدت سه سال پیاپی، با برگزاری جلسات شعر ماهانه، جلسات نقد، برگزاری همایش‌ها و شب شعرهای استانی، توانسته‌ایم اهالی فرهنگ و هنر شهرستان، استان و کشور را گرد هم آوریم و در تلطیف فضای فرهنگی شهرستان و نیز در جهت ارتقای کیفی فرهنگ و ادب پارسی، گام برداریم.

کد خبر : ۳۶۲۲۲۸