خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

تولید انرژی برق از طلای کثیف در ارومیه

asdasd
کد خبر : ۳۶۲۸۹۱

امروز دیگر به زباله به‌عنوان یک پسماند از زندگی روزمره نگاه نمی‌شود و اینگونه ضایعات که نام دیگر آن طلای کثیف است به منبعی برای تولید برق تبدیل شده تا از این پس چراغ خانه ها با زباله روشن شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ارومیه، تولید انرژی از زباله‌های شهری به زودی در ارومیه  آغاز می‌شود تا از این پس چراغ‌های تعدادی از خانه‌های شهر با برق زباله‌ روشن شود؛ از همین رو امروز دیگر در شهر ارومیه به زباله به‌عنوان یک پسمانده از زندگی روزمره نگاه نمی‌شود و قرار است از آن برای برق تولید شود و صرفه اقتصادی داشته باشد.

پیش از این زباله‌ها دفن می‌شد ولی مدتی است دیگر زباله‌های شهر بازیافت شده و قرار است از این پس از آن برق تولید شود. در بیشتر کشورهای دنیا زباله منبعی برای تولید انرژی است و زباله‌ها جمع‌آوری و در کوره‌هایی مخصوص نگهداری شده تا گاز تولید شده توربین دستگاه را برای تولید نیروی برق به‌حرکت در آورد.

بر اساس این گزارش، قرار است در شهر ارومیه نیز از زباله های شهری برق تولید شود و چراغ برخی از خانه ها را روشن کند، بدین ترتیب استفاده از زباله به عنوان طلای کثیف یکی از مهمترین شاخص های توسعه محسوب می‌شود.

شهرداری ارومیه پروژه تولید برق از زباله شهری ارومیه را در محل دفن زباله بصورت پروژه سرمایه گذاری اجرا می‌کند و قرار است برق مصرقی در ارومیه را تولید کند.

«عزیز قال» در گفت وگو با به خبرنگار ایلنا در ارومیه، در این باره گفت: تولید انرژی از پسماندهای شهری ارومیه با کلنگ زنی  کارخانه تولید انرژی از زباله در محل دفن زباله های ارومیه در سه ماه اول سال جاری آغاز می شود.

قال بیان کرد:  کارخانه تولید انرژی از پسماندهای شهری ارومیه روزانه ظرفیت تولید انرژی از 600 تن زباله تولیدی را دارد .

وی با بیان اینکه کارخانه تولید انرژی از زباله توسط سرمایه گذار کشور ترکیه در شهر ارومیه ایجاد می شود، افزود:  این کارخانه با اختصاص 300 میلیار تومان اعتبار با هدف حفظ محیط زیست ایجاد می شود .

 مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه با اعلام اینکه دو خط کارخانه تولید انرژی از پسماندهای شهری توان تولید 16 مگا وات برق در ساعت از سوختن زباله را دارد، اظهار کرد: ظرفیت کارخانه، تولید انرژی از 600  تن زباله تولیدی در روز است و در آینده نیز به 800 تن خواهد رسید و همچنین با افزایش ظرفیت فاز سه خط تولید نیز راه اندازی می شود .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز