خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار با وزیر بهداشت:

عده‌ای در مسئله برجام بی‌انصافی می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۳۶۳۶۸۱

مرجع تقلید برجسته شیعه با بیان اینکه عده‌ای در مسئله برجام بی‌انصافی می‌کنند، تاکید کرد: نمی‌گوییم فتح‌الفتوح شده ولی واقعا کاری هم انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در دیدار با سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی ضمن عرض تبریک به مناسبت میلاد امیرالمومنین (ع) و همچنین هفته سلامت گفت: آنچه که حرف اول را در پیشرفت هر جامعه‌ای می‌زند، سلامت است که امام سجاد (ع) نیز در دعای روز پنجشنبه خود ابتدا به این نعمت الهی مهم اشاره داشته‌اند.

وی با بیان اینکه در کشور ما پیرامون پیشگیری و درمان سلامت کم کار شده است، اظهار داشت: دولت فعلی واقعا تحولی در سلامت ایجاد کرده ولی شما در این راه خدمت‌رسانی به مردم متوقف نشوید و با اطلاع‌رسانی در پیشگیری از بیماری‌هایی همچون دیابت و چاقی مردم را آگاه کنید.

این مرجع تقلید ادامه داد: اگر مردم در خورد و خوراک‌شان دقت کنند و آن را کاهش دهند به بسیاری از بیماری‌ها دچار نخواهند شد و همچنین باید توجه کنند که بیشتر ورزش انجام دهند.

آیت‌الله مکارم شیرازی توجه مسئولان را به ورزش همگانی امری ضروری دانست و تصریح کرد: متاسفانه فعالیت جسمانی در جامعه کم شده است و لازم است روزانه حداقل 10 دقیقه تمام مردم کشور به ورزش بپردازند؛ در جامعه ما به ورزش قهرمانی توجه بیشتری می‌شود ولی باید توصیه کنیم که همه مردم ورزش همگانی را انجام دهند چون این امر مهم ضامن سلامتی است.

وی افزود: بیمارستان‌های زیادی در این دولت راه‌اندازی شده و شرایط بسیار متفاوت‌تر از گذشته است اما باز هم لازم است بیمارستان‌های بیشتری در کشور وجود داشته باشد و بیمارستان‌ها به گونه‌ای باشند که مردم با فکر راحت به آن مراجعه کنند.

این مرجع تقلید با اشاره به برجام خاطرنشان کرد: عده‌ای در مسئله برجام بی‌انصافی می‌کنند. نمی‌گوییم فتح‌الفتوح شده ولی واقعا کاری هم انجام شده است. طرف مقابل ما زیرک است و نمی‌خواهد ما قدرتمند شویم ولی ما هم باید تحمل داشته باشیم و با همدلی مشکلات را برطرف کنیم.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه تعجب می‌کنم با وجود موافقت رهبری با مسئله برجام برخی که ادعای همراهی با ایشان را دارند با مسئله برجام مخالفت می‌کنند، ابراز داشت: هر چه فشار دشمنان بیشتر شود ما نیز باید مقاومت بیشتری داشته باشیم؛ توصیه می‌کنم در شرایطی که دشمن کشور را تحت فشار قرار می‌دهد اتحاد بیشتری داشته باشیم و اختلافات را کنار بگذاریم تا مشکلات کاهش پیدا کند و دولت نیز در این راه سعی داشته باشد.

وی با اشاره به ارزش افزوده‌ای که از مردم گرفته می‌شود، بیان کرد: متاسفانه ارزش افزوده مشکلی برای مردم شده است جهان را با درصدهای بالا در قبوض‌هایی که می‌گیرند شاهد هستند ولی دولت سعی داشته باشد این مالیات‌ها را تعدیل کند.

این مرجع تقلید استفاده نادرست از فضای مجازی را یکی از مشکلات بزرگ جامعه عنوان کرد و یادآور شد: برخی اطلاعاتی که در فضای مجازی وجود دارد و به ما گفته می‌شود وحشتناک است که لازم است دست‌اندرکاران، قضات و... اوضاع فضای مجازی را رسیدگی کنند.

آیت‌الله مکارم شیرازی اضافه کرد: البته فضای مجازی ابزار خوبی هم است اما باز بودن بدون محدودیت برخی شبکه‌های اجتماعی که سرچشمه گناه هم می‌شود بسیار بد است؛ برای مثال طبق آمار ۸۰ درصد ازدواج‌های اینترنتی منجر به طلاق شده که باید در این زمینه آسیب‌شناسی بیشتری انجام شود.

این مرجع تقلید خاطر نشان کرد: قم باید در مسائل پزشکی و درمانی پیشرو سایر استان‌ها باشد.

آیت‌الله مکارم شیرازی در پایان این دیدار کتاب کنگره تکفیری‌ها را به وزیر بهداشت هدیه کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز