خبرگزاری کار ایران

قاضی‌زاده هاشمی در دیدار با آیت‌الله مکارم شیرازی:

دولت در مسئله برجام اخلاق‌مداری و وحدت را می‌خواهد

asdasd
کد خبر : ۳۶۳۶۸۵

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: در مسئله برجام دولت غیر از اخلاق‌مداری و وحدت در جامعه چیزی نمی‌خواهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی صبح امروز در دیدار با آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی با بیان اینکه در مسئله برجام دولت غیر از اخلاق‌مداری و وحدت در جامعه چیزی نمی‌خواهد، گفت: باید از فرصت ایجاد شده استفاده کنیم تا به معیشت مردم رسیدگی بیشتری داشته باشیم و همچنین بتوانیم حرف مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی را تحقق بخشیم.

وی ادامه داد: در برجام دستاورد خوبی داشتیم ولی لازم است جامعه‌ نیز در این امر دولت را همراهی کند تا شاهد آرامش داخلی و حضور سرمایه‌گذاران بیشتری در کشور باشیم و همچنین بتوانیم صادرات را افزایش دهیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه دولت قدم‌های موثری در زمینه بهداشت و سلامت مردم داشته است، اظهار داشت: یکی از هدفگذاری‌های اصلی دولت کاهش هزینه‌های مردم در پرداخت و افزایش دسترسی به خدمات درمانی بوده است.

قاضی‌زاده هاشمی اضافه کرد: 10 هزار پزشک متخصص در کشور و به ویژه استان‌های مرزی توزیع شده است و 11 میلیون نفر حاشیه‌نشین نیز از خدمات این پزشکان متخصص بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه هر سه هزار نفر در کشور یک مراقب سلامت دارد، تصریح کرد: بیش از دو هزار و 500 مرکز و خانه بهداشت در کشور راه‌اندازی شده است و همچنین هر هفته در یکی از نقاط کشور بیمارستانی افتتاح می‌کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص اقداماتی که برای پیشگیری از بیماری‌ها انجام گرفته است، خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از پوسیدگی دندان به بیش از هشت میلیون نفر از دانش‌آموزان در دو نوبت ارائه خدمت می‌شود.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه شعار سال بهداشت جهانی مبارزه با افزایش وزن چاقی و دیابت بوده است که ما هم این برنامه را در کشور اجرایی می‌کنیم، ابراز داشت: 35 درصد مواد غذایی که مردم مصرف می‌کنند، نیاز نیست زیرا تبدیل به کالری و چربی در بدن می‌شود و اضافه وزن را به دنبال خواهد داشت.

وی تاکید کرد: پیشگیری مردم از بیماری‌ها کمک زیادی به ما خواهد کرد چراکه ما با افزایش بیماران در درمان همه آنها ناتوان خواهیم بود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: ما یکی از کشورهایی هستیم که به دلیل ابتلا به دیابت بیشترین آمار قطع عضو را داریم و از سوی دیگر اگر شخصی به بیماری چشم و نابینایی دچار شود نشان می‌دهد آن فرد از 10 سال گذشته دیابت داشته است.

قاضی‌زاده هاشمی با تاکید بر اینکه نسل جوان توجه بیشتری به پیشگیری از بیماری‌هایی همچون دیابت داشته باشد، عنوان کرد: امکان ندارد کشوری پیشرفت کند مگر اینکه جامعه‌ای سالم داشته باشد؛ برای مثال در کشورهای غربی افرادی به پیروزی می‌رسند که برنامه بهتری برای سلامت مردم ارائه کنند.

وی با اشاره به دستاوردهای به دست آمده در دوران پسا برجام در زمینه پزشکی و سلامت بیان کرد: بخشی از مواد غذایی و سموم مورد نیاز کشاورزان تامین شده و برخی داروها نیز که به دلیل عدم ارتباطات بانکی ارسال نمی‌شد در حال حاضر در دسترس قرار دارد و در شرایطی که به تولید داخلی ضربه نزند وارد کشور می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: امیدواریم با دعا و راهنمایی‌هایی که مراجع تقلید دولت بتواند به اهداف و آرزوهای خود که پیشرفت و سربلندی مردم است دست پیدا کنند.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اجرای طرح نورآوران که جنب مسجد مقدس جمکران در حال اجرا است، گفت: خدا رو شکر که ما افتخار خادمین در این طرح و مکان را داریم و صحبت‌ها و مقدمات اولیه را برای احداث بیمارستانی مقابل مسجد مقدس جمکران داشتیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز