خبرگزاری کار ایران

تا پایان اردیبهشت صورت می‌گیرد؛

افزایش تولید گاز فاز ۱۹ پارس جنوبی به یک‌میلیارد فوت مکعب

مجری طرح توسعه فاز ۱۹ پارس جنوبی از افزیش ظرفیت تولید گاز فاز ۱۹ پارس جنوبی به یک‌میلیارد فوت مکعب تا پایان اردیبهشت خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در بوشهر؛ حمیدرضا مسعودی پیش از ظهر دوشنبه در بازدید از روند توسعه فاز ۱۹ پارس جنوبی اظهار کرد: گام‌های اساسی برای تسریع در توسعه فازهای پارس جنوبی برداشته شده است و شاهد اجرای طرح‌های مهمی در این زمینه هستیم.

وی افزود: فاز ۱۹ پارس جنوبی دارای ظرفیت دو میلیارد فوت مکعب در روز بوده و دارای چهار سکوی دریایی و ۲۱ حلقه چاه است و گاز با دو خط لوله ۳۲ اینچی در مجموع با طول ۲۶۰ کیلومتر از سکوی اصلی به پالایشگاه خشکی منتقل می‌شود.

مجری طرح توسعه فاز ۱۹ پارس جنوبی از تولید روزانه ۴۰۰ تن گوگرد درروز در این فاز خبر داد و اضافه کرد: تولید ۱.۱ میلیون تن گاز مایع برای صادرات، ۷۷ هزار بشکه در روز میعانات گازی برای صادرات و یک میلیون تن در سال گاز اتان از دیگر محصولات این فاز است.

مسعودی با اشاره به انجام مرحله نخست ارسال گاز سکوی ۱۹C در اسفندماه گذشته به پالایشگاه خشکی، بیان کرد: برداشت گاز از سکوی SPD۲ با ظرفیت ۳۰۰ میلیون فوت مکعب در گام نخست آغاز شده و به زودی به ۵۰۰ میلیون فوت مکعب در روز خواهد رسید.

وی با اشاره به پایان انجام فعالیت‌های مربوط دریافت گاز، صادرات میعانات گازی، ردیف ۴ شیرین‌سازی و خطوط تزریق گاز شیرین به شبکه سراسری خاطرنشان کرد: ظرفیت تولید گاز فاز  ۱۹ پارس جنوبی تا پایان اردیبهشت‌ماه ماه به یک‌میلیارد فوت مکعب خواهد رسید.

مجری طرح توسعه فاز ۱۹ پارس جنوبی با اشاره به روند توسعه این فاز مهم، گفت: پیش بینی می‌شود تا اوایل آذرماه، روزانه هزار و ۵۰۰ میلیون فوت مکعب گاز در طرح توسعه فاز ۱۹ تولید و به شبکه سراسری ارسال شود.

کد خبر : ۳۶۴۸۳۶