خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

برجام پس از قطعنامه ۵۹۸ مهم‌ترین رخداد سیاست خارجی کشور بوده است

asdasd
کد خبر : ۳۶۵۲۹۵

مسئول کمیته حقوقی حزب مردم‌سالاری استان خراسان رضوی گفت: برجام، پس از قطعنامه ۵۹۸ مهم ترین رخداد سیاست خارجی کشور پس از پیروزی انقلاب بوده است.

محمد صیف در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهارکرد: موفقیت اصلاح‌طلبان در دور دوم انتخابات منوط به حضور گسترده مردم در صحنه است. اصلی ترین راهکار برای کسب موفقیت در این مرحله، جلب مشارکت حداکثری است، همان طور که برخی از بزرگان جناح اصلاحات با حضور در حوزه های انتخابیه مختلف به دنبال ایجاد هیجان سیاسی و شور انتخاباتی به منظور حضور حداکثری مردم در صحنه هستند.

این عضو حزب مردم‌سالاری استان خراسان رضوی با بیان اینکه هر چه حضور مردم در انتخابات بیشتر باشد ضریب موفقیت اصلاح طلبان بیشتر خواهد بود، تصریح کرد: تشکیل فراکسیون اکثریت در مجلس شورای اسلامی بستگی به اتفاقات دور دوم انتخابات دارد. اصلاح طلبان برای کسب حداکثر قاطع نیازمند به کسب حدود ۴۰ کرسی دیگر از مجلس هستند.

وی آرایش سیاسی مجلس را ترکیبی از جناح اصلاح طلب، اصول گرا و مستقلین عنوان کرد و یادآور شد: تجربه نشان داده است، مستقلین در هر دوره از مجلس مستقل نمانده و به یکی از دو جناح متمایل شده اند که اگر شاهد این اتفاق در مجلس دهم باشیم، با توجه به شرایط موجود، قطعا کفه به نفع اصلاح طلبان سنگین تر خواهد بود.

صیف مشخص شدن ریاست مجلس را منوط به نتیجه دور دوم انتخابات و آرایش سیاسی مجلس دانست و یادآور شد: یک سری واقعیت هایی را در فضای سیاسی حاکم بر کشور داریم که این امر الزاماتی ایجاد کرده است به طور مثال در انتخابات سال ۹۲ دکتر عارف تحت تاثیر همین الزامات به نفع روحانی از صحنه رقابت کنار کشید، شاید به خاطر همین مصلحت ها، منافع کشور و ایجاد مجال بیشتری برای حضور اصلاح طلبان در صحنه سیاسی بار دیگر شاهد این نوع از خودگذشتگی ها باشیم.

این عضو شورای اجرایی حزب مردم‌سالاری استان خراسان رضوی در خصوص ارائه لیست متفاوت حزب اعتدال و توسعه از لیست امید اظهار کرد: بنده کم و کیف این مسئله را از دوستان جویا شدم، هیچ یک این مسئله را تایید نکردند، اما به هر حال اگر لیست مجزایی ارائه و هرگونه گسستی هر چند کوچک در این جبهه ایجاد شود،کامیابی جناح اصلاحات تحت شعاع قرار خواهد گرفت.

مسئول کمیته حقوقی حزب مردم‌سالاری استان خراسان رضوی با تاکید بر اینکه برجام پس از قطعنامه ۵۹۸ مهم ترین رخداد سیاست خارجی کشور بوده است، افزود: برجام را می توان موفقیت بسیار بزرگی برای دولت روحانی عنوان کرد، حال اگر دستاوردهای برجام برای مردم بیشتر تبیین شود همین کارنامه توافق هسته ای برای پیروزی دکتر روحانی در انتخابات ۹۶ کفایت می کند.

صیف برجام را ماحصل تلاش دیپلمات‌های برجسته ایرانی عنوان کرد و یادآور شد: در تلاش تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران برای به ثمر رسیدن توافقنامه برجام هیچ نقطه ابهامی وجود ندارد و مقام معظم رهبری در تمام فرآیند مذاکرات صاحب نظر بودند، از این رو می توان این گونه عنوان کرد که تیم مذاکره کننده هسته ای تحت فرمایشات رهبری جلو رفتند.

این عضو حزب مردم‌سالاری استان خراسان رضوی اظهار کرد: از این رو می توان این گونه عنوان کرد حملات به برجام ناشی از عدم موفقیت جناح اصول گرا در انتخابات مجلس و در افق بلندتر، امید به بازگشت این جناح به قوه مجریه در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ است. در واقع اصول گرایان به دنبال آن هستند که این نقطه قوت را به نقطه ضعف تبدیل کرده و از آن برای التیام بخشیدن به شکست شان در انتخابات مجلس استفاده کنند.

وی در خصوص عملکرد دولت در حوزه توسعه سیاسی تصریح کرد: ارتقاء توسعه سیاسی بر هیچ کس پوشیده نیست و سطح تحمل حاکمیت به نحو چشمگیری ارتقاء یافته، چرا که تمامی گرایشات سیاسی به وضوح آراء و نظریات شان را در عرصه سیاسی مطرح می کنند،که این امر به افزایش بینش سیاسی جامعه منجر می شود، به طور مثال رای دادن مردم به لیست در انتخابات اخیر یکی از آثار ارتقاء بینش سیاسی آنان بود و خوشبختانه امروز شاهد هستیم که جریانات گوناگون مبانی فکری و نظرات خودشان را به صورت علنی در جامعه مطرح می کنند.

صیف تصریح کرد: در حوزه اقتصادی مشخص است که رشد منفی اقتصادی به جای مانده از دولت گذشته، در دولت فعلی مثبت شده است. دولت گذشته ۲۵۰ هزار میلیارد تومان به بانک ها، موسسات و ... بدهی داشته و فروش نفتش کمتر از ۵۰۰ هزار بشکه نفت و تورم بالای ۴۰ درصد و رشد اقتصادی منفی ۵ بوده، لکن در شرایط فعلی تولید نفت به حدود ۲ میلیون بشکه رسیده و رشد اقتصادی نیز مثبت شده و تورم نیز تا مرز ده درصد کاهش یافته است.

این عضو حزب مردم‌سالاری استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه تمامی موارد مذکور ناشی از خیزش اقتصادی دولت است، تصریح کرد: رسیدن به آرامش و سکون و النهایه ثبات اقتصادی، نیازمند زمان است، با این حال امیدواریم در سال ها و ماه های آینده و پیروزی در انتخابات ۹۶ شاهد رشد و شکوفایی اقتصادی بهتری برای کشور باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز