خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

مطهری بهترین گزینه برای ریاست مجلس است

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: کامیابی اصلاحات در دور دوم انتخابات پیش رو در گرو مشارکت چشم‌گیر مردم است.

مریم علیزاده در گفت‌و گو با ایلنا اظهار کرد: مردم در انتخابات سال ۹۲ راهی را آغاز کردند که در پی آن عقلانیت و امید و اعتدال در سیاست‌گذاری‌ها نمایان شد و به‌باور من، انتخابات ۷ اسفند و ۱۰ اردیبهشت، کامل‌کنندۀ پازل انتخابات سال ۹۲ است.

عضو هیات رئیسه مجمع زنان اصلاح طلب با انتقاد از سخنان برخی مبنی بر اینکه مجلس دهم باید با دولت همگام باشد، تصریح کرد: همگامی کامل مجلس با دولت نتیجه‌ای جز فسادی که در دولت گذشته شاهد بودیم، در بر نخواهد داشت.

وی ادامه داد: مجلس کنونی در برابر همۀ نادرستی‌های دولت گذشته سکوت کرد و با این سکوت در گسترش رانت‌خواری‌ها و غارت‌گری‌های بیت‌المال شریک شد.

علیزاده با تاکید بر اینکه همگام و همسو‌بودن مجلس با دولت امتیاز ویژه‌ای نیست، افزود: مجلس باید به‌گونه‌ای رفتار کند که مطابق با دیدگاه امام‌خمینی (ره) باشد که فرمودند: «خانۀ ملت، باید عصارۀ فضایل ملت باشد».

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی ادامه داد: از یکسو کرسی‌داران مجلس نهم علیه آمریکا شعار سر می‌دادند و از سوی دیگر زمینه فراهم می‌کردند تا بیت‌المال مسلمانان را در همان بلاد بلوکه کنند و این‌گونه نشان دادند که سخن و کردارشان یکسان نیست، بلکه با شعارهای پوپولیستى سعی داشتند تا به اهداف غیرمردمى خود نزدیک شوند.

عضو هیات رئیسه مجمع زنان اصلاح طلب با تاکید بر بعد نظارتی مجلس یادآور شد: مجلس باید به وظیفۀ اصلی خود که همانا نظارت بر عملکرد دولت است، بپردازد و بر اصلاح اوضاع ناهنجار کنونى همت گمارد.

وی در خصوص اهمیت مرحله دوم انتخابات یادآور شد: تجربه ثابت کرده است که رای اصول گرایان در نیامدن مردم درپای صندوق‌های رای است، اما زمانی‌که مردم به‌صحنه می‌آیند، نتیجۀ انتخابات همواره به نفع اصلاح‌طلبان و به تبع به نفع مردم تغییر خواهد کرد.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با تاکید بر اینکه کامیابی جناح اصلاحات در دور دوم به مشارکت حداکثری وابسته است، افزود: مردم، همان‌گونه که در انتخابات سال ۹۲ و ۷ اسفند ۹۴ ارادۀ خود را ثابت کردند، با حضور در انتخابات ۱۰ اردیبهشت نیز نشان دهند که تفکری که برآن شعارهای پوپولیستی حاکم است را نمی‌خواهند.

علیزاده با اشاره به ‌اینکه جریانی که شعار پوپولیستی سر می داد در عمل، خلاف ملت و مردم تصمیم می‌گرفت، باید از صحنه مدیریتى کشور کنار می‌رفت، اما علی رغم اصرار بر ماندن، مردم دست رد بر سینه آن زدند.

عضو هیات رئیسه مجمع زنان اصلاح طلب ادامه داد: هر فرد ایرانی که خواهان درایت، آرامش و خردورزی است، ۱۰ اردیبهشت به‌پای صندوق رای حاضر ‌شود و به لیست امید رای دهد، نه به‌خاطر آن که مجلسی همسو با دولت داشته باشیم، بلکه به‌خاطر آن که نمایندگانی گزیده شوند که آزادی و آزادگی خود را حفظ کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب آرایش مجلس دهم را می توان ترکیبی از اصول‌گرایان، اصلاح‌طلبان و مستقل‌ها دانست و افزود: ریاست مجلس به صورت دموکراتیک تعیین می شود، از این رو باید منتظر ماند که چه رایی در این رابطه از مجلس بیرون خواهد آمد.

کسب کرسی ریاست مجلس برای اصلاح طلبان مهم است و از دیدگاه بنده دکتر علی مطهری بهترین گزینه برای ریاست مجلس خواهد بود؛ چرا که ایشان در شرایط خفقان، یعنی زمانی‌که نمایندگان، چه اصلاح‌طلب و چه اصول‌گرا جرات آن را نداشتند که صدای خود را بالا ببرند، ایشان از حقانیت سخن به‌میان آورد و صدای ملت را در خانۀ ملت به گوش همگان رساند.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی ادامه داد: علی مطهری همچون پدرش با قاطعیت و آزادگی و جوانمردى سخن مردم را به‌زبان می‌آورد و از عواقب آن نیز، هراسی نداشت، ایشان نماینده مردم است و فضایل ملت را به منصه ظهور می رساند.

عضو هیات رئیسه مجمع زنان اصلاح طلب در رابطه با ارائه لیست متفاوت حزب اعتدال و توسعه از لیست امید یادآور شد: هر چند که این اشتباه استراتژیک در دور نخست انتخابات نیز صورت گرفت و موجب ریزش آرا اصلاح طلبان و اعتدالیون در بعضى استان‌ها و حوزه‌های شد و این همان هدفی است که جناح مقابل به دنبال آن است اما دور از ذهن می‌دانم چنین اشتباهی در مرحله دوم به‌اندازه مرحله نخست حساسیت زا و تاثیرگذار باشد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب دربارۀ حمله منتقدین دولت به‌برجام، خاطرنشان کرد: همۀ تلاش رقیب آن بود که برجام را بتوانند در کارنامۀ خود به ثبت برسانند‌؛ اما از آن جایی که موفق به کسب این مهم نشدند با همۀ توان به برجام حمله می کردند.

علیزاده پیش‌بینی کرد، مرحله دوم انتخابات در ٢١ استان، پازل انتخاباتى سال ٩٢ و ٧ اسفند ٩٤ را کامل خواهد کرد که با توجه به وظیفه دینى و ملی مردم ایران که بر دوش دارند؛ چنین رخدادی شدنی است و نامزدان اصلاح‌طلب و اعتدالگرا به خانۀ ملت راه پیدا خواهند کرد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه مجلس باید به وظیفه اصلى خود که همان نظارت بر اجرای قانون است بپردازد و بیشترین حساسیت خود را بر عملکرد دولت داشته باشد تا فجایع هشت سال گذشته بازتولید نشود، یادآور شد: همگامى و همسویی دولت و مجلس در دو دوره گذشته، سبب اختلاس‌هاى میلیاردى و تاراج اموال عمومی شد.

کد خبر : ۳۶۵۷۹۷