خبرگزاری کار ایران

استاندار بوشهر مطرح کرد:

اجرای راه‌آهن بوشهر-شیراز با تضمین برگشت سرمایه توسط بانک مرکزی

asdasd
کد خبر : ۳۶۵۸۹۰

استاندار بوشهر از اجرای طرح راه‌آهن بوشهر - شیراز با تضمین برگشت سرمایه توسط بانک مرکزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در بوشهر، مصطفی سالاری صبح پنجشنبه در نشست با نمایندگان شرکت فنی و مهندسی کونهوا کره جنوبی اظهار داشت: استفاده از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاران برای توسعه استان بوشهر و اجرای طرح‌های مختلف را در دستور کار داریم.

وی از توسعه زیرساخت‌های ارتباطی استان بوشهر از جمله بزرگراه، آزادراه و ایجاد راه‌آهن به عنوان اولویت‌های مهم سرمایه‌گذاری در استان بوشهر نام برد و افزود: نقشه طرح آزادراه بوشهر - شیراز طراحی شده است و در انتظار سرمایه‌گذار برای این طرح هستیم.

استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: در این پروژه از مشارکت بخش خصوصی استفاده می‌کنیم و ۳۵ درصد اعتبارات توسط دولت تامین می‌شود و مابقی اعتبارات توسط بخش خصوصی تامین می‌شود.

وی با اشاره به روند بازگشت سرمایه سرمایه گذار در این پروژه، اضافه کرد: برای بازگشت هزینه سرمایه‌گذار در این طرح نیز در مدت زمان معین، سرمایه‌گذار از آن بهره‌برداری خواهد کرد.

سالاری با اشاره به اینکه مطالعات طرح انجام شده است و در اختیار سرمایه‌گذار قرار خواهد گرفت تا برآورد مناسبی از طرح داشته باشد بیان کرد: مطالعات نهایی آزاد راه بوشهر به شیراز باید توسط سرمایه‌گذار انجام شود.

وی از اجرای طرح راه‌آهن بوشهر - شیراز به بصورت EPC+F خبر داد و افزود: در این نوع سرمایه‌گذاری، بانک مرکزی بازگشت سرمایه اولیه را تضمین می‌کند. شورای اقتصاد اجرای پروژه راه‌آهن بوشهر - شیراز را مصوب کرده است.

دراین نشست نمایندگان این شرکت کره‌ای نیز به بیان نقطه نظرات خود در مورد طرح‌های سرمایه‌گذاری در استان بوشهر پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز