خبرگزاری کار ایران

دبیر حزب اراده ملت خراسان‌رضوی در گفت‌وگو با ایلنا:

چهره‌های شاخص اصلاح‌طلبان از پایه‌گذاران انقلاب هستند

asdasd
کد خبر : ۳۶۶۲۶۷

دبیر حزب اراده ملت خراسان رضوی با بیان اینکه وجه غالب اصلاح طلبان از پایه گذاران انقلاب هستند، گفت: در واقع چهره های شاخص اصلاح طلبان پایه گذاران نهادهای دینی و انقلابی بوده اند.

مهندس محسن قریب در گفت و گو با ایلنا اظهار کرد: توسعه سیاسی در ایران هنوز سطحی است و احزاب قدرتمند در کشور شکل نگرفته اند و پایه‌های جامعه مدنی سست و بی اراده است. به عبارتی دیگر عملا جامعه را نخبگان به صورت هیاتی مدیریت می‌کنند، حال هر زمان این نخبگان بتوانند در سطح کلان تشریک مساعی کنند و هم پوشانی داشته باشند شاهد نتایج بهتری در خصوص توسعه سیاسی خواهیم بود.

دبیر حزب اراده ملت خراسان رضوی خاطرنشان کرد: انتخابات مجلس دهم نشان از این داشت که فرآیند انتخابات در کشور به نوعی قابل مدیریت نیست و حتی با رد صلاحیت‌های گسترده نمی توان انتخابات را مدیریت کرد، چرا که ذهنیت سیاسی در ایران سیال و به نوعی احساسی است و به مفهوم دیگر فرآیند سیاسی در ایران در مخالفت صدای رسمی کشور و به نوعی قابل مدیریت توسط نخبگان دگراندیش است، اگر این نخبگان بتوانند برنامه ریزی خوبی داشته باشند می توانند نتایجی غیر از نتایج پیش بینی شده از انتخابات استخراج کنند.

وی با بیان اینکه متاسفانه در این دوره از انتخابات بسیاری از چهره‌های شاخص اصلاح طلبان رد صلاحیت شدند، یادآور شد: علی رغم رد صلاحیت های گسترده، اصلاح طلبان با راهبرد و استراتژی حضور گسترده در انتخابات نشان دادند که می‌توانند به نتایج خوب و غیر قابل پیش بینی در انتخابات دست یابند.

احتمال رای آوری نفر سومی در برابر عارف و لاریجانی غیر قابل طرح است

قریب در خصوص احتمال وجود گزینه سوم ریاست مجلس در کنار دکترعارف و دکتر لاریجانی اظهار کرد: اگر اشخاص بخواهند نامزد ریاست مجلس شوند، امکان اقدام و بروز این ادعا وجود دارد اما اگر منظور این باشد که جریان سومی بخواهد در مجلس شکل بگیرد این مسئله دور از تصور خواهد بود، بنابر این احتمال رای آوری نفر سومی در برابر دکتر عارف و دکتر لاریجانی غیر قابل طرح است.

دبیر حزب اراده ملت خراسان رضوی در خصوص حملات برخی از اصول گرایان و وارد کردن اتهاماتی همچون بی‌دینی و ضد انقلاب بودن به جناح اصلاحات اظهار کرد: این اتهامات ناشی از آن است که برخی از اصول گرایان دین را در حد یک ابزار سیاسی تقلیل می دهند حال اگر این افراد خود مسلمان واقعی باشند به دنبال برچسب زدن به دیگران نیستند، بنابراین اشکال اساسی به کسانی وارد است که این الفاظ را به کار می برند نه اصلاح طلبان.

قریب تاکید کرد: اگر نهادهای جامعه مدنی تقویت شود این گونه منازعات به پایان خواهد رسید و در غیر این صورت ما مداوم کشور را به صورت آزمون و خطا اداره خواهیم کرد و در این شکل مدیریت قطعا تشدید منازعات و عمیق تر شدن واکنش ها خواهیم داشت .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز