خبرگزاری کار ایران

حاشیه‌‌نگاری خبرنگار ایلنا از مراسم روز جهانی کارگر با حضور رئیس‌جمهور

مراسم روز جهانی کارگر و تقدیر از کارگران نمونه که صبح امروز با حضور رئیس جمهور در محل کارخانه مپنا برگزار شد با حاشیه‌هایی همراه بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم روز جهانی کارگر و تقدیر از کارگران نمونه که صبح امروز با حضور رئیس جمهور در محل کارخانه مپنا برگزار شد با حاشیه‌هایی که مهمترین آنها به شرح ذیل است، همراه بود.

- مراسم گرامیداشت روز جهانی کارگر با حضور «حسن روحانی» رئیس‌جمهور، «سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، «علی ربیعی» وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، «حمید چیتچیان» وزیر نیرو و «محمدرضا نعمت‌زاده» وزیر صنعت معدن و تجارت برگزار شد.

- در این مراسم که صبح امروز برگزار شد، رئیس‌جمهور و وزیر کار بیانات خود را در جمع کثیری از کارگران و مدیران ارشد در کارخانجات گروه صنعتی «مپنا» واقع در شهرستان کرج ابراز کردند.

- رئیس‌جمهور بعد از بازدید از کارخانجات و دستاوردهای گروه صنعتی مپنا با تشویق کارگران وارد سالن شد.

- قبل از حضور رئیس‌جمهور تعدادی از کارگران به صورت نمادین که چهره‌شان نیز رنگ‌آمیزی شده بود حرکاتی را در راستای گرامیداشت این روز انجام دادند.

- از نکات بارز توجه اینکه وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی از مسیری که برای کارگران در نظر گرفته شده بود به جایگاه ویژه آمد و تا قبل از شروع رسمی مراسم با تعدادی از کارگران صحبت و خوش و بش کرد.

- کارگرانی که به صورت نمادین حضور داشتند با پلاکاردهایی با این مضمون که از برجام تا فرجام حمایتت می‌کنیم.

- وزیر کار در سخنان خود به دلیل اجازه برپایی دو سال راهپیمایی پیاپی در دولت تدبیر و امید از روحانی قدردانی کرد و همچنین گفت که کارگران بنا دارند که از هیچ، همه‌چیز بسازند.

- در این مراسم از ۱۴ کارگر نمونه که ۴ نفر آن‌ها از بانوان بودند تقدیر به عمل آمد. لازم به ذکر است کلیپی که با نمایش برخی روزنامه‌های منتقد دولت همراه بود کارگرانی را نشان می‌داد که عنوان می‌داشتند از هیچ، همه‌چیز می‌سازیم.

- سخنان رئیس‌جمهور نیز با تشویق پیاپی جمع حاضر و کارگران همراه بود.

- در طی سخنرانی رئیس‌جمهور به مدت ۲ تا ۳ دقیقه برق سالن قطع شد و در این حین کارگران با شعار «روحانی دوستت داریم» و «روحانی دوستت‌ داریم» رئیس‌جمهور را مورد تشویق قرار دادند.

کد خبر : ۳۶۶۷۸۷