خبرگزاری کار ایران

مسعود بهاری در گفت‌وگو با ایلنا:

سرریز سد کمال صالح ارتباطی به زیر آب رفتن روستای گوشه لرستان ندارد

asdasd
کد خبر : ۳۶۶۹۱۶

مدیر روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای مرکزی گفت: سرریز آب سد کمال صالح به روستاهای خارج از محدوده استان‌مرکزی هیچ آسیبی نرسانده است

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان‌مرکزی در گفت‌وگو با ایلنا با بیان این مطلب گفت: سرریز آب سد کمال صالح به دلیل نبود واحد مسکونی در مسیر آن هیچ مشکلی برای روستاهای استان یا خارج از استان به وجود نیاورده و با توجه به باز بودن مسیر مانعی در هدایت آب وجود ندارد.

مسعود بهاری  با بیان اینکه خسارت‌های اخیر وارد شده به روستایی در استان لرستان ناشی از سرریز این سد نیست، تصریح کرد:  این حادثه در روستاهای خارج از محدوده استان‌مرکزی در استان لرستان به وقوع پیوسته که در اثر سرریز سد مروک لرستان به وقوع پیوسته است. 

وی افزود: سرریز سد کمال صالح به دلیل بارش‌های خوبی که در سال‌جاری با 17 درصد رشد نسبت به سال گذشته رخ داد؛ به روان‌شدن سیلاب که این امر نیز در 5 سال گذشته بی‌سابقه بوده انجامید و با توجه به پیش‌بینی‌های قبل از ساخت سد و تملک و تخلیه روستاهای پایین دست در منطقه هیچ خطری برای روستاهای حوالی سد در استان  با ادامه سرریز که همچنان ادامه دارد رخ نخواهد داد .

بهاری خاطرنشان کرد: هنگام احداث سد کمال صالح 11 روستا در پائین دست این سد وجود داشت و برابر مقررات وزارت نیرو باید نسبت به تملک آنها در راستای اقدامات پیشگیرانه و جلوگیری از بروز خسارات احتمالی ناشی از سرریز سد اقدام می‌کردیم که این اقدامات انجام شد و خوشبختانه در سرریز آب سد نه روستا ونه زمین کشاورزی یا باغی  آسیب ندیده است .

مدیر روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه‌ای مرکزی  با بیان اینکه آسیب روستا در استان لرستان ربطی به سد کمال صالح ندارد، متذکر شد: سد مروک استان لرستان در 30 کیلومتری سد کمال صالح  واقع شده که زمان احداث سد مروک تملک روستاهای پائین دستی بنا به هر دلیلی انجام نشده بود و با جاری شدن سیلاب و ذخیره آن در پشت سد کمال صالح، اخطاریه‌ای از آب منطقه ای مرکزی به استان لرستان مبنی بر احتمال سرریز شدن  سد مروک صادر  شد تا در آماده باش باشند ولی به رغم صدور اخطار برای آماده‌باش و نیز لزوم باز کردن دریچه‌های سد مروک، این کار توسط مقامات لرستانی انجام نشده  و این اتفاق برای روستاهای پایین دست سد مروک رخ داد  که به هیچ وجه خسارت متوجه آب منطقه ای استان مرکزی نیست. به گفته مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان مرکزی تا یک ماه آینده احتمال ادامه سرریز آب سد کمال صالح هست .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز