خبرگزاری کار ایران

عراقچی در شورای اداری استان مطرح کرد:

ضرورت تاسیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در البرز

معاون حقوقی و امور بین ‌الملل وزارت امور خارجه گفت: ظرفیت‌های اقتصادی، صنعتی و کشاورزی استان البرز و بسترهای صادرات محصولات تولیدی ایجاب می‌کند مسئولان استان به منظور گسترش تعاملات با کشورهای خارجی پیگیر تأسیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان البرز باشند.

به گزارش ایلنا در البرز، عباس عراقچی، امروز در جلسه شورای اداری استان البرز با اشاره به اینکه بیش از دو سوم استانهای کشور دارای دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه هستند افزود: وزارت امور خارجه در اکثر استان‌ها و به ویژه در استانهای مرزی دفتر نمایندگی دارد، این دفتر می‌تواند در بحث سفر مقامات خارجی و طی مراحل تشریفات نقش ویژه‌ای داشته داشته باشد، بنظر می‌رسد نیاز است که فضایی در استان به این موضوع اختصاص پیدا کند.

وی در ادامه با اشاره به سیاست دولت مبنی بر گسترش تعاملات با کشورهای خارجی گفت: کمک به صادرات غیرنفتی یکی از مأموریت‌های اقتصادی وزارت امور خارجه به شمار می‌رود و در این زمینه سفرا و کار‌شناسان در راستای نیاز‌ها باید همکاری‌های لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه بخشی از مأموریت‌های اقتصادی توسط بخش خصوصی انجام می‌شود، افزود: در این زمینه جلسات مشترکی با استانداران و سفرا داریم و اگر ظرفیت‌هایی وجود دارد، بستر برای توسعه همکاری‌ها فراهم است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این استان ظرفیت‌های خوبی دارد و استان صنعتی و کشاورزی ست، با وجود وسعت کوچک صادرکننده بسیاری از محصولات تولیدی ست و لازم است این ظرفیت‌ها به منظور توسعه صادرات و دستیابی به بازارهای خارجی به سرانجام برسد.

کد خبر : ۳۶۸۶۳۵