خبرگزاری کار ایران

نامداری خبر داد:

آمادگی منطقه 20 برای برگزاری باشکوه اعیاد شعبانیه

asdasd
کد خبر : ۳۶۹۸۸۷

معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 20 در جلسه ستاد اعیاد شعبانیه با تاکید بر نوآوری و ابتکار در برنامه‌های گرامیداشت اعیاد ماه شعبان، برگزاری بهینه ویژه برنامه‌های اعیاد شعبانیه را با مشارکت شهروندان میسر دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، برومند نامداری با اشاره به اینکه اعیاد شعبانیه از اعیاد بزرگ شیعیان به شمار می‌آید معرفت‌افزایی و بصیرت‌بخشی در نوجوانان و جوانان را از اهداف اصلی برگزاری جشن‌های شعبانیه عنوان کرد و اظهارداشت: بهره‌مندی از آموزه‌های دینی و سنت حسنه حضرت رسول اکرم(ص)، ائمه اطهار و معصومین(ع)، ترویج فرهنگ انتظار مهدوی، یادآوری رشادت‌ها و از خود گذشتگی‌های رزمندگان اسلام، آزادگان سرافراز و ایثارگران انقلاب اسلامی و توجهات قرآنی از جمله مباحثی است که در تمام اجرای برنامه ها مورد توجه قرارگرفته است .

نامداری اظهار داشت: همزمان با فرارسیدن میلاد با سعادت امام‌حسین(ع) و روز پاسدار و میلاد حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) و روز جانباز و همچنین امام سجاد(ع)، معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 20 ویژه ‌برنامه‌هایی از قبیل آذین‌بندی و نورپردازی مساجد و سرای محلات، برگزاری مراسم جشن و مولودی خوانی و سخنرانی مذهبی در مساجد منتخب منطقه، مراسم تقدیر از ایثارگران در سطح منطقه؛ تبلیغات شهری با محوریت میلاد امام حسین(ع) و روز پاسداررا در دست اجرا دارد.

به گفته نامداری، اجرای ویژه‌برنامه ‌های شور باران، فضاسازی محیطی، سقای آب و ادب، شوق وصال، الگوی جوانی، شوق انتظار، طلوع ماندگار، سرود، شب شعر، نمایشگاه عکس و ... از جمله برنامه‌هایی است که در طول ماه مبارک شعبان در سطح منطقه اجرا می‌شود

وی هدف از اجرای این ویژه برنامه ها را بزرگداشت و پاسداشت شعائر و آیین های مذهبی ، جلب مشارکت حداکثری، تشویق و ترغیب شهروندان به آذین‌بندی و نورپردازی شهر، ترویج و تعمیق مولفه‌های سبک زندگی اسلامی-ایرانی، معرفی رویش‌های انقلاب اسلامی با تأکید بر شهدای مدافع حرم و تأکید بر نقش مردم در برگزاری مراسم و مناسبت‌ها و نقش مکمل مدیریت‌شهری عنوان کرد.

وی در ادامه برگزاری جشنواره شوق انتظار را از دیگر ویژه برنامه‌های اعیاد شعبانیه برشمرد و افزود: این جشنواره به منظور تزئین مساجد، میادین، معابر، سرای‌محلات و ساختمان‌های اداری به صورت رقابتی با همکاری شورایاران و مدیران محلات برگزار می‌شود و توسط کمیته‌ای که به همین منظور تشکیل شده با بررسی شاخص‌های مورد نظر انتخاب و به بهترین آنها که با رعایت صرفه‌جویی، ایجاد شوق و کیفیت لازم در مقیاس محلی و منطقه‌ای هدایای اهدا و معرفی خواهند شد.

 نامداری در پایان هدف از اجرای این جشنواره  را شاداب‌سازی چهره عمومی شهر، مدیریت یکپارچه آراستگی سیمای‌بصری شهر با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و تشویق وترغیب شهروندان برای استفاده از الگوهای مصرف موثر و استاندارد در آذین‌بندی و نورپردازی عنوان کرد.

انتهای پیام/
روح الله حسین زاده
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز