خبرگزاری کار ایران

حسین نوش‌آبادی در فردیس مطرح کرد:

لزوم توسعه تشکل‌های صنفی و تعاونی تئاتر / مسئولان برای هنر مزاحمت ایجاد نکنند

asdasd
کد خبر : ۳۷۰۲۳۱

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به توجه رهبری به مقوله هنر گفت: پسندیده نیست مسئولان با هنر مخالفت کنند و به جای تشویق مردم به فرهنگ و هنر باعث دلسردی مشتاقان هنر شوند.

به گزارش ایلنا در البرز، حسین نوش آبادی امروز در آیین جشنواره تئاتر اردیبهشت استان البرز در فرهنگسرای ولایت ارشاد فردیس، با بیان این که در عین این که باید مراقب باشیم که مبتلا به ابتذال در هنر نشویم، نسبت به مقوله هنر بدبین هم نباید باشیم افزود: باید آینده را برای حضور جوانان در عرصه های مختلف هنری فراهم کنیم، اگر این کار انجام و ریل گذاری نشود، گناهش به عهده کسانی است که سد و مانع ایجاد کردند.

وی در ادامه با بیان اینکه لازم است مسئولان از هنرمندان پشتیبانی کنند و مزاحمت ایجاد نکنند، خاطرنشان کرد: دولت مصمم است مسئولیت‌های هنری به بخش خصوصی واگذار شود.

وی در ادامه افزود: دولت در خصوص واگذاری بخشی از مسئولیت های خود به بخش خصوصی اهتمام ویژه ای دارد در نظر داریم پروژه های نیمه تمام بخش فرهنگ را به مردم واگذار کنیم تا از این طریق توسعه اماکن فرهنگی و هنری که در دستور وزارت فرهنگ قرار دارد را شاهد باشیم.

نوش آبادی در ادامه با تاکید بر لزوم سرمایه گذاری در بخش هنر از جمله تئاتر، تاکید کرد: باید همان طور که در حوزه سینما و موسیقی چرخه اقتصاد فعال شده برای بخش تئاتر نیز چنین تمهیداتی اندیشیده شود.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت و استعداد جمعیتی و موقعیتی بالای البرز در بخش توسعه هنر گفت: به طور مثال شهرستان فردیس بالای 500 هزار نفر جمعیت دارد و این جمعیت نیازمند پشتیبانی برای تاسیس مکان های مناسب فرهنگی است. در استان البرز باید منطقه و مکان ویژه‌ای برای برنامه‌های هنری تعریف شود و به جوانان مشتاق ورود به عرصه هنر در استان بها داد و حداقل امکانات را برای آنها فراهم کرد.

وی در ادامه با بیان این که مسئولانی که در توسعه هنر استان البرز کوشا هستند لازم است تقدیر شوند افزود: باید فضای مناسبی برای اجرای برنامه های هنری در اختیار هنرمندان قرار گیرد و نیازهای سخت افزاری و نرم افزاری این افراد تامین شود.

وی در ادامه با بیان این که نیارمند تشکیل تشکل های صنفی و همچنین تعاونی به منظور توسعه و بهبود بخش تئاتر در کشور هستیم گفت: از ظرفیت فرهنگ و هنر در بحث اقتصاد مقاومتی می‌توان استفاده کرد و هنر باید با به‌کارگیری شیوه‌های نوین در توسعه کشور نقش آفرینی کند.

نوش آبادی در ادامه با اشاره به تمدن و پیشینه درخشان فرهنگ و هنر ایران افزود: فرهنگ ایرانی مهمترین مزیت ما در جهان است. باید سیمای روشنی از هنر اسلامی ایران در جهان به نمایش بگذاریم و با پیگیری این موضوع می‌توانیم طلایه‌دار تمدن بزرگ ایران اسلامی باشیم.

وی در ادامه با بیان این که ظرفیت لازم تمدن سازی در کشور وجود دارد و هنر تئاتر ابزاری مناسب به منظور ترویج فرهنگ عمومی، تبیین هویت و سبک زندگی است خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی کشور با توجه به ظرفیت های عظیم بخش تئاتر برنامه های خوبی در قالب سند چشم انداز و برنامه توسعه پنج ساله برای این حوزه برنامه ریزی شده است.

وی در ادامه با اشاره به لزوم فراهم کردن بستر حضور فعالان عرصه تئاتر کشور در مجامع بزرگ جهانی نظیر انستیتو بین المللی تئاتر جهان خاطرنشان کرد: متاسفانه تاکنون برغم وجود ظرفیت های فراوان نتوانسته ایم کرسی برای هنرمندان بزرگ کشور در این انستیتو به دست آوریم.

وی در ادامه با بیان این که هنرهای نمایشی پایه صنعت سینما و تلویزیون است خاطرنشان کرد: هنر نمایشی پدیده‌ای برای بیان دردها و رنج ها و ابزار مناسبی برای گسترش اخلاق و معارف و تبیین هویت و سبک زندگی است.

وی در پایان، با اشاره به ضرورت توجه به مضامین محتوای نمایشی  گفت: لازم است نسبت به مضامین نمایشنامه های تئاتر توجه بیشتری صورت گیرد و سرمایه گذاری مانوس در این حوزه مورد توجه قرار گیرد و محتوای برنامه های نمایشی همانند محتوای فرهنگ و دین کشور طراحی و اجرا شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز