خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا:

تغییر رئیس مجلس در انتخابات ریاست جمهوری تاثیرگذار است

رئیس بنیاد امید ایرانیان خراسان رضوی گفت: ریاست دکتر عارف و تغییر در ریاست مجلس تاثیر چشمگیری در انتخابات ریاست جمهوری خواهد داشت.

حسین امینی در گفت‌وگو با ایلنا اظهار کرد: هر‌گاه مردم احساس کنند در عرصه انتخابات رقابتی وجود دارد قطعا پیروزی از آن اصلاح‌طلبان است، مردم علی‌رغم ردصلاحیت‌های گسترده اصلاح‌طلبان و ناشناخته بودن اکثر کاندیدهای لیست امید به این لیست اقبال کردند.

وی درباره ریاست مجلس دهم تصریح کرد: مردم برای تغییر در انتخابات شرکت کردند به ویژه مردم تهران که لیست امید را انتخاب کردند از این رو نمایندگان منتخب مردم باید نظرات مردم را لحاظ کنند.

امینی افزود: با وجود آنکه لاریجانی با دولت همراهی داشت و برای برجام زحمات زیادی کشید، با حفظ احترام به وی باید عنوان کرد که از نظر روانی و اجتماعی بهتر است دکتر عارف به ریاست مجلس برگزیده شوند.

رئیس بنیاد امید ایرانیان ادامه داد: دکتر عارف با ۱ میلیون ۲۰۰ الی ۳۰۰ هزار رای منتخب نخست تهران شد، این امر نشان از آن دارد که مردم خواستار تغییر در مجلس و هیات مدیره آن هستند، حال از آنجایی که ۲ قوه در اختیار این بزرگان قرار گرفته شاید این مساله انعکاس بیرونی خوبی نداشته باشد، از این رو تغییر در ریاست مجلس را باید پذیرفت.

سرپرست اسبق استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: از آنجایی که دولت روحانی هم برای تغییر بر سر کار آمده حضور دکتر عارف به ریاست مجلس دهم می‌تواند انتظار مردم مبنی بر تغییر در مجلس را برآورده سازد، به عبارتی به نفع دولت است که عارف رئیس مجلس شود.

امینی با تاکید بر اینکه انتخابات ریاست مجلسی تاثیر وزنی خود را بر انتخابات ریاست جمهوری خواهد گذاشت، خاطرنشان کرد: مردم برای تغییر در ترکیب مجلس و هیئت مدیره در انتخابات شرکت کردند. اگر این تغییر را در ریاست مجلس شاهد باشیم مردم با شور و علاقه در انتخابات ریاست جمهوری شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه بعید است گزینه سومی بتواند با دکتر عارف و دکتر لاریجانی رقابت کند، اظهار کرد: مردم به دکتر عارف اعتماد کردند و وی نباید عقب نشینی کنند.

نماینده دور چهارم مجلس شورای اسلامی افزود: اگر تغییر در ریاست مجلس صورت گیرد دکتر روحانی به شعارهای دوران انتخابات ریاست جمهوری تحقق بخشیده است، حال اگر برخی منتظر باشند کسی که بیش از یک میلیون رای آورده بار دیگر ایثار کند چنین چیزی دور از انصاف است این بار نوبت دیگران است از خودگذشتگی تاریخی دکتر عارف را جبران کنند.

رئیس بنیاد امید ایرانیان درباره نسبت رابطه مجلس دهم با دولت یادآور شد: از یک سو مجلس در موضع قدرت مشکلات دولت را مد نظر قرار دهد و با تصویب قوانین راه را برای دولت هموار کند و از سوی دیگر با نظارت دقیق بر عملکرد دولت فعالیت کند.

سرپرست اسبق استانداری خراسان رضوی افزود: قطعا مجلس دهم تابع دولت نخواهد بود بلکه مجلسی همراه با دولت است و دولت را در انجام خدمات رسانی یاری می‌کند.

کد خبر : ۳۷۱۶۴۷