خبرگزاری کار ایران

وزیرجهاد کشاورزی مطرح کرد:

قابلیت چهارمیلیون هکتاری اراضی کشاورزی کشور با آبیاری تحت فشار

وزیر جهاد کشاورزی گفت : چهار میلیون هکتار از اراضی کشاورزی کشور قابلیت لازم برای مجهز شدن به سیستم آبیاری تحت فشار را دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی، امروز پنج شنبه (30اردیبهشت) با اشاره به محدودیت منابع اظها رداشت: سالانه 400هزار هکتار از اراضی کشور به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز می‌شود.

حجتی با بیان اینکه تامین منابع آب کشاورزی با روش تحت فشار از جمله برنامه های دولت تدبیر و امید است ، گفت: سال گذشته به دلیل مشکلات و محدودیت منابع در این بخش اقدامات مناسبی صورت نگرفت.

وی در ادامه تاکید کرد: سالجاری با توجه به محدودیت منابع 2هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی کشور با اعتباری نزدیک به دوهزارو 500 میلیارد ریال مجهز به سیستم آبیاری تحت فشار می شوند.

حجتی، اضافه کرد: 85 درصد از اعتبار مربوط به آبیاری تحت فشار در کشور توسط دولت تامین می‌شود و مابقی آن را باید بهره برداران کمک کنند.

این مسئول دولتی در زنجان در زمینه تخریب خانه باغ‌ها و ویلاهایی که بدون مجوز در اراضی کشاورزی ساخته شده بود، تصریح کرد: ساخت ویلا در اراضی کشاورزی موجب تغییر کاربری آنها می‌شود و تخریب‌های انجام شده بر اساس قانون بوده است و توسط قوه قضاییه انجام می شود.

حجتی، در پایان سخنان خود، در زمینه ساخت خانه های کارگری نیز در باغات ، تاکید کرد: خانه های کارگری برای نگهداری لوازم مورد نیاز کشاورزان، نیاز اصلی باغ هایی است که وسعت بالایی دارند و این خانه های کارگری تخریب نشده اند.

کد خبر : ۳۷۲۸۵۸