خبرگزاری کار ایران

سرپرست فرمانداری کاشان:

بزرگترین دستاورد توافق هسته‌ای منزوی شدن اسراییل بود

asdasd
کد خبر : ۳۷۳۲۶۶

سرپرست فرمانداری کاشان دیپلماسی فعال و سازنده تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان که در نهایت منجر به انعقاد تفاهم اقدام جامع مشترک بود را نقطه عطف دولت یازدهم دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا درکاشان، «حمید رضا مومنیان» در گردهمایی جوان در آینه آینده و به مناسبت روز جوان در خانه تاریخی عطارهای کاشان افزود : بزرگترین دستاورد توافق هسته ای کشورمان منزوی شدن اسراییل و نتانیاهو بود و اینکه صهیونیست‌ها نتوانستند مانع از این توافق شوند و همه تیرهای‌شان برای عدم این توافق به سنگ خورد را نمی توان کوچکتر از اصل توافق دانست.

سرپرست فرمانداری کاشان ، سال 94 را در تاریخ جمهوری اسلامی سخت ترین سال به لحاظ رکود و مشکلات کمرشکن اقتصادی دانست که از حتی از دوران جنگ نیز برای نظام خسارت بارتر بود.

وی تاکید کرد: سال 94 بسیاری از خطوط تولیدی در کاشان به علت کمبود مواد اولیه تعطیل شد.

مومنیان با بیان اینکه تحریم ها بر شهری چون کاشان که 70 تا 80 درصد مردم آن کارگر هستند، اثرگذار بود افزود: در سال 94 بسیاری از خطوط تولیدی در کاشان به علت کمبود مواد اولیه تعطیل و یا نیروهای‌شان تعدیل شدند و همگان به کم و زیادشدن تحریم ها اثرات آن را در کاشان به خوبی احساس می کردند.

وی با بیان اینکه دیگر از نفت 140 دلاری خبری نیست که بتوان با مُسکن فروش نفت کشور را اداره کرد اما صادرات نفت کشورمان بعد از برجام از 1 میلیون و 200 هزار بشکه در روز به 2 میلیون بشکه رسیده است گفت : این یعنی رشد تولید ناخالص ملی روزافزون برای کشور که نمی توان  آن را نادیده گرفت.

مؤمنیان، ترکیب عقلا در کابینه دولت یازدهم را عصاره مدیریتی نظام طی 27 سال اخیر دانست و خاطرنشان کرد: ایجاد ساختار تعاملی مثبت و سازنده با دنیا، طرح تحول نظام سلامت ، مهار تورم 40 درصدی و رساندن آن به 10 تا 12 درصد نمونه هایی از دستاوردهای دولت یازدهم است که هیچ وجدان بیدار و سلیمی آنها را کتمان نمی کند.

سرپرست فرمانداری کاشان ، خروج ایران از ذیل منشور 7 سازمان ملل به عنوان تنها کشوری که از این فرایند ظالمانه جدا شد را مورد اشاره قرار داد و افزود: بی‌گمان اگر حمایت های رهبری نظام و هوشمندی تیم مذاکره کننده هسته ای نبود این اتفاق و جهت گیری مثبت رخ نمی داد.

وی به ساختاری تیم هسته ای دولت نهم و دهم برمبنای تئوری و همچنین صدور بیانیه های مداوم و بی‌حاصل برای خود تعریف کرده بود، یادآور شد: این همان نکته ای است که مشاور بین الملل رهبری انقلاب نیز به درستی و در جریان مناظره های انتخاباتی خرداد 92 نیز به آن اشاره کرد.

 وی  به موفقیت های دکتر ظریف درتیم هسته ای کشورمان اشاره کرد وگفت : سیاست متفاوتی که دکتر ظریف آن را نمایندگی می کرد موفق شد گفتگوهای هسته ای با 6 قدرت جهانی را به سمت و سویی سازنده و نتیجه بخش برای هر دو طرف ماجرا هدایت کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز