خبرگزاری کار ایران

استاندار مرکزی:

برخی مسئولان به جای دروغ‌گفتن اظهارنظر نکنند/ همه دستگاه‌ها در موضوع طلاق ورود کنند

asdasd
کد خبر : ۳۷۳۳۱۷

محمود زمانی‌قمی گفت: برخی مسئولان جای دروغ گفتن بهتر است درباره هر موضوعی اظهارنظر نکنند. این اتفاق جامعه را بدبین می‌کند.

به گزارش ایلنا، استاندار مرکزی در اولین جلسه ستاد مدیریت و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی که امروز در استانداری تشکیل شد با بیان این مطلب گفت: وقتی درباره یک مساله اجتماعی ده جور اظهارنظر می‌کنند مردم کدام را باور کنند؟ منطق نشان می‌دهد ما با این کارها سرمایه اجتماعی‌مان را از بین برده‌ایم.

محمود زمانی‌قمی از بین رفتن سرمایه‌های اجتماعی را مهمترین عامل آسیب‌های اجتماعی دانست و افزود: درست نیست این‌طور عمل کنیم. با این کار سرمایه‌اجتماعی را که باور و اعتماد مردم است از دست می‌دهیم.

وی اظهارنظرها و اقدامات سلیقه‌ای و باندی را مخرب اعتماد عمومی تعریف کرد و متذکر شد: وقتی سلیقه‌ای و باندی قانون را تفسیر می‌کنیم همین می‌شود که اعتماد عموم به مسئولان را از دست می‌دهیم. باید به فکر علاج این مشکل باشیم .

استاندار مرکزی ضمن تذکر بر لزوم نظارت مدیران بر زیرمجموعه هر دستگاه تصریح کرد: اگر تخلفی گزارش می‌شود نباید زود عصبانی شویم که مدیر زیر سوال می‌رود. ممکن است مدیر زحمت بکشد اما کارشکنی از زیر مجموعه باشد. مدیران باید نظارت بر زیر مجموعه‌ خود را تقویت کنند و فکر نکنند بقیه هم مثل خودشان عمل می‌کنند. یکسری کارها را اگر در جامعه انجام ندهیم حتما کارها بهتر شده و اعتماد عموم افزایش می‌یابد.

زمانی‌قمی متذکر شد: عیب‌ها را باید دید و تذکر داد. تصور نکنیم خودمان بی‌عیب هستیم. بعضی اظهارنظرها، وعده‌های نادرست و متوازن نبودن گفتار و رفتارهای ما اثر منفی بر جامعه دارد.

محمود زمانی‌قمی تشکیل اولین جلسه ستاد ساماندهی و مدیریت آسیب‌های اجتماعی را در پی تاکید رهبری بر بررسی 5 معضل اجتماعی اعتیاد، طلاق، حاشیه‌نشینی و آسیب‌های اجتماعی و بی‌ بندوباری عنوان کرد و گفت: آنچه در استان‌مرکزی به عنوان آسیب‌اجتماعی مشخص شده بحث طلاق، اعتیاد و سکونت‌گاه‌های غیررسمی بیشتر تمرکز یافته که در سند کنترل آسیب‌های استان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی توجه به موضوع طلاق را با توجه به جایگاه استان در ردیف‌های بالای کشور جدی دانست و افزود: در موضوع طلاق همه دستگاه‌ها باید مداخله جدی داشته باشند و در بحث سکونت‌گاه‌های غیررسمی باید اقدامات در حوزه عمرانی و مبلمان‌شهری داشته باشیم تا بتوانیم بر این آسیب اجتماعی تاثیر بگذاریم.

زمانی‌قمی با بیان اینکه این مباحث در سند کنترل آسیب‌ها دیده شده و در اولین جلسه، امروز نقش مدیران و عملکرد مدیریت دولتی در حفظ اعتماد عموم که سرمایه اجتماعی است مطرح شد افزود: حل مشکلات و آسیب‌های اجتماعی تک‌بعدی نیست و همت همه دستگاه‌ها را می‌طلبد و مدیران و اعضای این ستاد باید در جلسات راحت مسائل را مطرح کنند تا موضوعات کارشناسانه بررسی و برای حل آن اقدام شود. نباید برخوردهای شتاب‌زده داشت که این به اعتماد عمومی لطمه می‌زند.

استاندار مرکزی علاج بیماری اعتیاد را با کمک افراد علاقه‌مند به اصلاح جامعه ممکن دانست و تصریح کرد: باید از کمک‌های مردم استفاده بهینه کنیم. این همفکری‌ها سازوکار درست را برای دستگاه‌ها فراهم می‌کنند .

وی نقش دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش را که بخش بزرگی از جامعه را زیر پوشش دارند بسیار حساس ارزیابی کرد و متذکر شد: دانشگاه و مدرسه با بخش وسیع و اثرپذیر جامعه در تماس و ارتباط است و طبیعی است باید با شیوه‌های عالمانه‌تر عمل کنند و ارتباط درست و منطقی برقرار کنند تا موجبات سالم‌سازی جامعه فراهم شود .

استاندار مرکزی دروغ گفتن، تبعیض و عمل‌نکردن گفتار در مدیران را زمینه‌ساز بی‌اعتمادی که منشاء بروز آسیب‌ها در جامعه است دانست و افزود: به جای دروغ گفتن بهتر است درباره هر موضوعی مسئولان اظهارنظر نکنند. این اتفاق جامعه را بدبین می‌کند. هر کجا می‌رویم صحبت مردم از تبعیض است. باید طوری عمل کنیم که این احساس تبعیض از بین برود و این ممکن نمی‌شود مگر با نظارت جدی بر مجموعه دولتی.

وی خاطرنشان کرد: باید برای کاهش آسیب‌ها دست به دست هم دهیم، مسئولیت بپذیریم و به گونه‌ای عمل نکنیم که سرمایه اجتماعی را از دست بدهیم . باید به این نکته که سرمایه اجتماعی ضعیف شده توجه داشت. باید درد را پذیرفت تا بتوان آن را درمان کرد. این همه تبعیض و رشوه و بداخلاقی‌های نیروهای دولتی است که این سرمایه را بر باد می‌دهد. سرمایه اجتماعی با این میزان اعتماد به ما چقدر می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی اثرگذار باشد؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز