خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد:

حمایت همه‌جانبه از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی

معاون وزیر صنعت بر حمایت همه‌جانبه از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی تأکید کرد و گفت: بخش دولتی باید تلاش کند تمام شرایط برای جذب و رضایت سرمایه‌گذار فراهم شود زیرا ادامه تولید ضامن تداوم سلامت اقتصادی کشور است.

به گزارش ایلنا از رشت، سید محمود نوابی پیش از ظهر امروز در جمع کارکنان سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان بیان کرد: نظارت و بازرسی در جامعه از صدر اسلام مورد تأکید پیشوایان دینی بوده است.

نوابی تصریح کرد: حمایت از تولید داخلی و حمایت از مصرف‌کنندگان در برخورد با نوسان‌های غیر معمولی، همکاری با سازمان‌های مربوطه به منظور تشویق امر صادرات و بازاریابی از طریق تعیین، تعدیل، تثبیت و کنترل قیمت تولیدات، خدمات و کالای وارداتی داخلی و همچنین انجام تحقیقات و بررسی لازم و ارائه طرح‌های ضروری در راستای متعادل کردن کالای وارداتی و تولیدی از مهم‌ترین اهداف سازمان مذکور است.

رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با بیان اینکه نگاه واقع‌بینانه به مقوله بازرسی و نظارت در بازار کالا و خدمات امری ارزشی است، عنوان کرد: طبق تحقیقات انجام شده، در تمام کشورها نظارت و بازرسی به روش‌های مختلف در حال انجام است و آزادسازی قیمت‌ها دلیل موجهی بر نظارت نکردن بر بازار نیست.

نوابی بر بازرسی، نظارت و مبارزه با قاچاق کالا تأکید کرد و گفت: مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به موازات همدیگر حق آشنایی و بهره‌مندی از حقوق قانونی خود را دارند و اگر فعالیت سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان را نداشته باشیم، جلوگیری از تضییع حقوق غیر ممکن می‌شود.

وی برخورد با تخلف و ایجاد امنیت اقتصادی را مستلزم انجام بازرسی و نظارت بر بازار دانست و خاطرنشان کرد: در تمام کشورها بر اقتصاد موجود در بازار و روند ارائه کالا و خدمات نظارت می‌شود و اگر این نظارت‌ها حذف شود به طور قطع داشتن اقتصادی سالم غیر ممکن است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، خاطرنشان کرد: تشکیلات غیر دولتی و انجمن‌های مردم‌نهاد حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به دلیل برخورداری از حمایت مردمی می‌توانند بیشتر در جامعه اثرگذار باشند.

وی بر حمایت همه‌جانبه از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی تأکید کرد و بیان داشت: بخش دولتی باید تلاش کند تمام شرایط برای جذب و رضایت سرمایه‌گذار فراهم شود زیرا ادامه تولید ضامن تداوم سلامت اقتصادی کشور است.

کد خبر : ۳۷۴۰۹۰