خبرگزاری کار ایران

نشست شرکت کره‌ای با دانشگاه علوم پزشکی اراک برای احداث بیمارستان هزار تختی

asdasd
کد خبر : ۳۷۴۲۶۲

کره‌جنوبی در شهر اراک بیمارستان هزار تختی احداث خواهد کرد.

به گزارش ایلنا از اراک، رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی اراک امروز در نشست توافقی با مسئولان شرکت "هان هووا" که با یک تیم تخصصی به استان‌مرکزی سفر کرده بودند با اعلام این خبر گفت: براساس توافق وزارت‌بهداشت برای احداث بیمارستان‌های هزار تختی در 11 شهر کشور با همکاری شرکت hanwha کره جنوبی بیمارستان هزار تختخوابی در اراک احداث می‌شود.

حسن طاهر احمدی با بیان اینکه استفاده از سرمایه‌گذاری خارجی در تقویت و بهبود زیرساخت‌های حوزه سلامت سیاست وزارت‌بهداشت و درمان در دولت تدبیر و امید است و  در تفاهم اخیر دولت تصمیم گرفته در تبریز، مشهد، اصفهان، شیراز، تهران، ساری، اهواز، اراک و کرج بیمارستان هزار تختخوابی ایجاد کند، گفت: این تفاهم در اولین همایش فرصت‌های بین‌المللى سرمایه‌گذارى در حوزه سلامت به میزبانی وزارت‌بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در هتل اسپیناس پالاس تهران منعقد شده  و براساس تفاهم‌نامه ساخت بیمارستان  ۱۰۰۰ تختخوابی بین دانشگاه علوم پزشکی استان‌مرکزی و این شرکت امضا شد و نشست امروز برای تقویت این تفاهم‌نامه و تبدیل آن به یک توافق با حضور معاون استاندار و مدیران‌کل دفتر اقتصادی، اجتماعی و مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استانداری برای رسیدن به اجماع‌نظر تشکیل شده است .

طاهر احمدی متذکر شد: بر اساس مذاکرات انجام شده در نشست امروز مقرر شد 15 درصد هزینه‌های ساخت و تکمیل این طرح مهم سلامت در اراک توسط وزارت‌بهداشت و درمان تامین شود و 85 درصد به صورت فاینانس بین شرکت خارجی و ایران باشد که 20 درصد آن کوتاه‌مدت و 65 درصد درازمدت و در قالب تسهیلات بانک‌های کره‌جنوبی تامین شود.

وی متذکر شد: علاوه بر ساخت بیمارستان تامین برخی از تجهیزات‌درمانی نیز در بندهای توافق گنجانده می‌شود و تنها تعهد ساخت فضای درمانی مدنظر نیست.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی اراک سرعت ساخت این بیمارستان را با توجه به نیاز استان به ویژه شهر اراک  به این مجموعه درمانی، مهمترین اولویت نشست امروز عنوان کرد و افزود: ضریب اشغال تخت در بیمارستان‌های شهر اراک بیش از 100 درصد است و بیماران به ناچار در راهروهای بیمارستان بستری می‌شوند که این شایسته چهارمین قطب صنعتی کشور نیست.

طاهراحمدی همچنین گفت: سفر سرمایه‌گذاران کره‌جنوبی به اراک با هدف ارزیابی مختصات طرح بیمارستان هزار تختخوابی، موقعیت مکانی و شرایط مشارکت در این طرح است و اعضای تیم سرمایه‌گذار در این سفر یک‌روزه از محل پیشنهادی استقرار این بیمارستان بازدید کردند و ضمن  برآورد مالی، زمان اجرای طرح نیز در دستور کار قرار گرفت تا پس از مکان‌یابی ارائه طرح در یک بازه زمانی 6 ماهه و احداث بیمارستان براساس قولی که طرف کره‌ای داده حداکثر 3 سال از زمان شروع پروژه به طول انجامد.

عدنانی، مدیر بازاریابی خارجی شرکت هان‌هووا نیز در این‌باره گفت: این شرکت با سوابق طولانی در احداث بیمارستان، ساخت یک شهر هزار واحد مسکونی در بغداد به عنوان یکی از مدرن‌ترین شهرهای دنیا را با سرمایه 10 میلیارد دلار و چند طرح بیمارستانی در کره‌جنوبی را در کارنامه ساخت‌و‌ساز خود دارد که با امضای قرارداد شرکت آمادگی دارد در طراحی، اجرا، مشاوره ساخت بیمارستان هزار تختخوابی اراک همکاری داشته باشد.

پس از مذاکرات اولیه و تفاهم  بین شرکت هان‌هووا کره‌جنوبی تیم کره‌ای ضمن بازدید از بیمارستان امیرالمومنین شهر اراک و بررسی زمین  پیش‌بینی شده  در مجتمع درمانی سردشت، شهر اراک را برای یک نشست دیگر در کشور کره ترک کردند.

بنا به دعوت تیم کره‌ای و اعلام آمادگی دانشگاه علوم‌پزشکی اراک مقرر شد یک تیم اقتصادی، سلامت و تجهیزات دانشگاه علوم پزشکی اراک به کره‌جنوبی سفر کنند و از نزدیک با بیمارستان‌های ساخت این شرکت آشنا شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز