خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر:

برای احقاق حقوق کارگران از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم

معاون سیاسی و امنیتی استاندار بوشهر به تشریح پیگیری‌های صورت گرفته برای احقاق حقوق کارگران در پارس جنوبی و همچنین شرکت صدرا اشاره کرد و ادامه داد: از همه ظرفیت‌ها برای احقاق حقوق کارگران در استان استفاده می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بوشهر؛ فتح‌الله حقیقی ظهر چهارشنبه در نشست خبری اظهار داشت: سال گذشته اقدامات خوبی در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی و امنیتی در استان بوشهر رقم خورد که یکی از آنها برگزاری انتخاباتی باشکوه در استان بود که بدون مشکل برگزار شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهرگفت: در انتخابات 7 اسفند بیش از 68 درصد واجدان شرائط  در استان بوشهر در انتخابات شرکت کردند که 6 درصد از میانگین کشوری بیشتر بود.

وی با اشاره به اینکه پیگیری حق و حقوق کارگران در اولویت برنامه‌‌های مسئولان استان است گفت: در پارس جنوبی بیش از 47 هزار و 500 کارگر مشغول بکار هستند که مشکلات آنان پیگیری و برطرف  شده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر تاکید کرد: اگر پیمانکاران در پارس جنوبی در پرداخت حق و حقوق کارگران خلف وعده  و مشکلاتی برای زیردستان ایجاد می‌کنند باید خلع‌ید شوند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای بهبود وضعیت مسائل کارگری در استان، بیان کرد: در سال ۹۴ شاهد افزایش ۷۳ درصدی برگزاری کمیسیون‌های کارگری در استان بوشهر بودیم که نتیجه آن احقاق حقوق کارگران استان بود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار بوشهر به تشریح پیگیری‌های صورت گرفته برای احقاق حقوق کارگران در پارس جنوبی و همچنین شرکت صدرا اشاره کرد و ادامه داد: از همه ظرفیت‌ها برای احقاق حقوق کارگران در استان استفاده می‌کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر با اشاره به مشکلات شرکت صدرای بوشهر گفت: پرداخت حقوق کارگران صدرا  پرداخت شده و تلاش می‌شود با تعیین مدیرعامل جدید این شرکت مشکلات این شرکت برطرف و پرداخت حقوق کارگران به موقع انجام شود.

حقیقی با اشاره به اینکه صدرا باید بماند، توسعه یابد و حقوق کارگران پرداخت شود افزود: با تعیین مدیر جدید تلاش می‌شود امسال مشکلات صدرا و یکی از دغدغه‌های کارکنان این شرکت صنعتی برطرف شود.

حقیقی از بهبود وضعیت امنیتی در استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: استان بوشهر در بسیاری از شاخص‌های امنیتی در سطح کشور جایگاه برتر را دارد و تلاش داریم که زمینه بهبود وضعیت نیز فراهم شود.

وی با اشاره به کاهش ۲۶ درصدی وقوع جرایم خشن در استان بوشهر طی سال ۹۴، بیان کرد: سال گذشته ۹۱ درصد از جرایم خشن استان کشف شد که رتبه برتر کشور را در این زمینه داشتیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار بوشهر همچنین به کاهش هشت درصدی سرقت‌ها و کشفیات ۹۲ درصدی سرقت‌ها در استان اشاره کرد و گفت: کاهش ۵۸ درصدی سرقت مسلحانه نیز از دیگر موفقیت‌ها در استان بوده است.

حقیقی با اشاره به وجود ۱۰ هزار قایق در استان بوشهر، اضافه کرد: هزار و ۳۰۰ قایق بدون هویت در استان بوشهر وجود دارد که طرح ساماندهی قایق‌های بی‌هویت استان را برای هویت‌دارکردن و شناسنامه‌دار کردن این قایق‌ها در دست اجرا داریم.

وی از ساماندهی وضعیت ته لنجی یا گالای همراه ملوان در استان بوشهر خبر داد و افزود: هیچ‌کس حق ندارد که به معیشت مرزنشینان خدشه وارد کند چرا که ۳۰ هزار نفر به صورت مستقیم و ۴۰ هزار نفر به صورت غیرمستقیم در زمینه کالای ملوانی اشتغال دارند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار بوشهر با اشاره به اینکه باید ساماندهی دقیق و منطقی در زمینه کالای ته‌لنجی صورت گیرد، اظهار کرد: در گذشته کنترل دقیقی در این زمینه وجود نداشت و اقلام تحت نظارت کامل نبودند و البته سود اصلی هم به ملوانان و لنج‌داران نمی‌رسید.

وی افزود: بدون اینکه هیچ لطمه‌ای بر بازار و لنج‌داران و ملوانان وارد شود، طرح ساماندهی کالای ملوانی اجرا می‌شود و ملوانان تحت بیمه قرار گرفته و حقوق ثابت دریافت خواهند کرد و کنترل لازم نیز بر ته‌لنجی صورت خواهد گرفت و قانون اعمال می‌شود.

 

 

 

 

کد خبر : ۳۷۴۵۳۹