خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز خبر داد:

اجرای پایلوتی "مرکز تبادل اطلاعات اقتصادی کشور" در البرز

استاندار البرز از اجرای طرح "مرکز تبادل اطلاعات اقتصادی کشور" به صورت پایلوت در استان البرز، خبر داد.

به گزارش ایلنا در البرز، سیدحمیدطهائی امروز در جلسه "استقرار سامانه یکپارچه تبادل اطلاعات اقتصادی کشور" با اشاره به اینکه داده‌های اقتصادی در این سامانه اختصاصی تجمیع و رصد خواهد شد، افزود: خوشبختانه با زیر ساخت‌هایی که در حوزه شبکه دولت الکترونیک در استان وجود دارد، البرز قابلیت اجرای طرح ملی مرکز تبادل اطلاعات اقتصادی کشور را کسب کرد.

وی با بیان اینکه سال 92 موضوع اجرای این طرح مطرح شد و سال 93 ضوابط فنی اجرایی و مقدمات آن از سوی وزارت اقتصاد و دارایی و نهاد ریاست جمهوری تدوین شد بر ضرورت تکمیل هر چه سریع‌تر مقدمات این طرح تاکید کرد.

وی با بیان اینکه ایجاد بسترهای شهر هوشمند یکی از برنامه‌های دولت یازدهم در زمینه خدمات دولت الکترونیک بوده است و این مهم در البرز با جدیت پیگیری می‌شود گفت: تحقق اهداف "مرکز تبادل اطلاعات اقتصادی کشور" مستلزم همراهی مدیران حوزه فناوری اطلاعات است و هر گونه تأخیر و تعلل به زیان مردم خواهد بود.

طهایی با بیان اینکه راستی‌آزمایی این طرح به لحاظ فنی و اجرایی از الزامات بشمار می رود خاطرنشان کرد: از آنجایی که البرز پایلوت اجرای این طرح در کشور شده است، لذا ضرورت دارد نواقص فنی و محتوایی همچنین شیوه‌های کاربری این داشبورد اطلاعاتی رفع شود.

کد خبر : ۳۷۵۷۲۴