خبرگزاری کار ایران

با حضور وزیر نیرو؛

عملیات اجرایی مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهر تبریز آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۳۷۶۴۴۳

عملیات اجرایی مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهر تبریز صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور وزیر نیرو در چهار کیلومتری غرب تبریز آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، مراسم کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی این طرح با حضور مهندس چیت‌چیان وزیر نیرو، دکتر جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی، دکتر کلانتری مجری طرح احیای دریاچه ارومیه، جمعی از خانواده‌های معظم شهدا و مسئولان برگزار شد.

مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهر تبریز با هدف تامین ظرفیت تصفیه و انتقال بخش عمده فاضلاب جمع‌آوری شده سطح شهر تبریز و جلوگیری از آلودگی آب‌های سطحی اجرا می‌شود و با بهره‌برداری از آن 960 هزار نفر از جمعیت شهر تبریز تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار می‌گیرند.

مدت قرارداد اجرای این طرح، سه سال و هزینه پیش‌بینی شده برای اجرای آن 200 میلیارد تومان است که از محل اعتبارات احیای دریاچه ارومیه و درآمدهای عمومی و منابع داخلی شرکت آب و فاضلاب تامین خواهد شد.

با اجرایی شدن این طرح گام موثری در تثبیت و بهسازی محیط زیست منطقه و مرتفع شدن بخش قابل توجهی از معضلات مرتبط با دفع فاضلاب شهر تبریز برداشته شده و سالانه 75 میلیون متر مکعب از آب مورد نیاز دریاچه ارومیه از محل پساب این تصفیه‌خانه تامین خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز