خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم درگز در گفت و گو با ایلنا:

عبور اصلاح‌طلبان از عارف توهمی بیش نیست/ القاء جو وحدت و همدلی برای توسعه کشور ضروری است

asdasd
کد خبر : ۳۷۶۸۳۴

نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی گفت: عبور اصلاح طلبان از عارف واقعیت ندارد و توهمی بیش نیست.

مهندس عبدالله حاتمیان در گفت‌وگو با ایلنا، اظهار کرد: اصلاح طلبان لیست امید را به اصلاحات محدود کردند، حال آن که تمامی کاندیداهای گنجانده شده در لیست امید اصلاح طلب نبودند، بلکه این لیست متشکل از اصلاح طلبان، اصول گرایان معتدل و همراه دولت بود.

وی با بیان اینکه اصلاح طلبان در عمل لیست امید را محدود کردند، تصریح کرد: اصلاح طلبان باید چتر اصلاحات را گسترده‌تر می‌کردند تا مستقلین و اصول گرایان معتدل هم در عمل زیر این چتر قرار گیرند.

حاتمیان با اشاره به اینکه نمایندگان نسبت به لاریجانی دیدگاه متعادل و مثبتی داشتند، خاطرنشان کرد: رایزنی فراکسیون رهروان ولایت به مراتب قوی تر از رایزنی لیست امید بود، از این رو سخنانی همچون عبور اصلاح طلبان از عارف واقعیت ندارد و توهمی بیش نیست، این سخنان سنجیده نیست چرا که دکتر عارف فردی متعادل، علمی، مجرب و قابل قبول هستند.

نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حمایت لیست امید در رای آوری لاریجانی موثر بود، هر چند که حمایت علما از ایشان هم وجاهت برای ایشان ایجاد کرده اما قطعا تاثیر لیست امید برای رای آوری ایشان بیشتر بوده است.

وی با اشاره به اینکه فراکسیون امید قدرتمند است و دستاوردهای خوبی خواهد داشت، تصریح کرد: مدیریت لیست بسیار مهم بود، اگر لیست امید را با همان 167 نفر منتخب در نظر بگیریم این دامنه در عمل محدود شد حال آن که جناح مقابل چترش را گسترده تر کرد.

حاتمیان با تاکید بر پرهیز از تندگویی و تندروی در عرصه سیاست تصریح کرد: اگر همچنان لاریجانی را از لیست امید بدانیم و اینگونه تحلیل کنیم که رئیس مجلس و نوائب هیات رئیسه از لیست امید هستند قضیه راحت تر قابل حل و فصل خواهد بود. هیات رئیسه مجلس را باید در جهت وحدت و همدلی تبیین کنیم، از این رو القاء جو وحدت و همدلی برای توسعه کشور ضروری است، چرا که این دیدگاه باعث پیروزی اصلاحات در انتخابات ریاست جمهوری 96 خواهد شد.

نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اگر لیست امید را به اصلاح طلبی صرف محدود کنیم، شکست خواهیم خورد، افزود: حتی تندروها بنا به ضرورت به دیدگاه توسعه محور و برخی کمتر و برخی بیشتر به وفاق و همدلی رسیده اند.

وی افزود: قطعا هیات رئیسه مجلس بر خط مشی اتخاذ شده از سوی نمایندگان تاثیر خواهد داشت، اغلب نمایندگان اصحاب علم و خرد هستند و هر یک برای خود وزنه ای سیاسی محسوب می شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز