خبرگزاری کار ایران

طاهری:

افرادی که هنگام فتح اصلا نبودند امروز خود را صاحب خانه می‌دانند‌

فرزند ارشد آیت الله طاهری گفت: بی عدالتی ها و وضعیت فعلی کشور و جامعه آیا نتیجه مجاهدت های مردان بزرگی مثل آیت الله طاهری است؟ ما باید از تاریخ عبرت ها بگیریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، محمد طاهری شامگاه پنجشنبه در مراسم سومین سالگرد رحلت آیت الله طاهری در مسجد اعظم حسین آباد اصفهان، اظهار کرد: امروز افرادی که در ابتدای انقلاب نبودند و در واقع موقع فتح اصلا وجود نداشتند و به همین واسطه در تبیین انقلاب اسلامی نیز توسط امام(ره) اصلا نبودند، امروز خود را صاحب خانه می دانند.

وی افزود: این اتفاق در ابتدای اسلام و یا در واقع در همان صدر اسلام نیز رخ داد. زمانی که امام حسن(ع) و امام حسین(ع) کشته می شوند به آنها با لفظ خارجی یاد می شود و در واقع فرزندان پیامبر اکرم(ص) و علی بن ابی طالب(ع) خارجی نامیده و فرزندان معاویه نجات گر دین معرفی شدند.

فرزند ارشد آیت الله طاهری ادامه داد: ما باید از تاریخ اسلام و تاریخ صدر اسلام درس عبرت بگیریم و بدانیم که هوشیاری و هوشیار بودن در روزگار امروز به شدت از اهمیت بالایی برخوردار است و باید از فرصت ها و قانون اساسی و قوانین مدنی استفاده کرده و آنها را قدر بدانیم.

طاهری با اشاره به اینکه آیت الله طاهری از فقر و تباهی جامعه به شدت ناراحت بود، گفت: بی عدالتی ها و وضعیت فعلی کشور و جامعه آیا نتیجه آن مجاهدت ها است؟ ما باید از تاریخ عبرت ها بگیریم و تنها باید گفت که خداوند کشور را از بلایایی که نازل خواهد شد، محافظت کند.

کد خبر : ۳۷۷۲۶۵