خبرگزاری کار ایران

حبیب احمدزاده:

صادق هدایت را به یک بمب تبدیل کردیم

asdasd
کد خبر : ۳۷۷۴۴۲

نویسنده و پژوهشگر ادبی با بیان این‌که ما آنقدری که در مورد شخصیت صادق هدایت سئوال داریم در مورد آثارش نداریم، گفت: ما هدایت را به یک بمب تبدیل کردیم که عده‌ای می‌خواهند آن‌ را مخفی و برخی گویی قصد دارند آن‌ را منفجر کنند.

به گزارش ایلنا از بوشهر،  کتاب جدید حبیب احمدزاده که تلاش هفت ساله وی درباره چگونگی نگارش «بوف کور» توسط صادق هدایت است به‌ نام «گفتگو با سایه یا بوف کور چگونه ساخته و پرداخته شد؟» در سالن آمفی تئاتر دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد بوشهر رونمایی شد.

در ابتدای این جلسه، مستند داستانی «گفتگو با سایه» به کارگردانی خسرو سینائی نیز از سوی حوزه هنری استان بوشهر با حضور احمد آرام، کارگردان و نویسنده پیشکسوت استان و جمعی از علاقه‌مندان اکران شد.

پس از اکران این مستند، حبیب احمدزاده، محقق و پژوهشگر هنری و مولف کتاب، گفت: از نکات بارز و قابل توجه در این کتاب،رفرنس‌هایی است که در آن استفاده کردیم. مرجع پژوهش و استنادات آن از خود صادق هدایت است.

احمدزاده افزود: تحقیق در مورد موضوع این کتاب هفت سال به‌طول انجامید و این بدان علت بود که می‌خواستیم به کدهای واقعی و درستی از زندگی هدایت برسیم. بنابراین به هر نکته‌ای که می‌رسیدیم مدت‌ها در موردش تحقیق می‌کردیم.

وی همچنین گفت: هدایت فیلم‌هایی که دیده بود را بسیار هنرمندانه در کتاب‌هایش استفاده کرده و حتی گاهی از سکانسی از یک فیلم ایده گرفته و یک داستان کامل را خلق کرده است که در این کتاب به‌طور جزیی شرح داده شده است.

لازم به یادآوری است، کتاب «گفتگو با سایه یا بوف کور چگونه ساخته و پرداخته شد؟»، دریچه‌ای جدید را به‌ روی محققانی‌که درباره صادق هدایت پژوهش می‌کنند، گشوده‌است. برخی‌این کتاب را حل‌المسائلی قاطع بر بوف کور، پس از قریب به بیش از شصت سال ابهامات جاری به‌ جامانده، پس از مرگ این نویسنده می‌دانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز