خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان مرکزی:

5 هزار دانش‌آموز استان مرکزی نیازمند حضور در دوره‌های کارآموزی هستند

asdasd
کد خبر : ۳۷۸۹۸۵

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی، گفت: حدود 5 هزار و 892 نفر از دانش آموزان استان که دانش آموخته مراکز هنرستان و فنی حرفه ای هستند، نیاز به گذراندن دوره های کارآموزی و کارورزی هستند.

به گزارش ایلنا، مجتبی حیدری، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی امروز چهارشنبه 19 خرداد ماه در جلسه شورای اداری این اداره که در استانداری برگزار شد، گفت: با هدف تثبیت آموخته ها و آشنایی عینی و عملی دانش آموزان با محیط کار طرح کارآموزی و کارورزی ویژه دانش آموزان هنرستان و فنی حرفه ای اجرا می شود.

وی ادامه داد: در کشور های توسعه یافته کارورزی در کنار آموزش تئوری یکی از ارکان اصلی نظام تعلیم و تربیت است و در کشوری مانند آلمان حدود 69 درصد دانش اموزان پس از  9 سال آموزش عمومی و اجباری وارد سیستم اموزش های مهارتی می شوند.

 حیدری با بیان اینکه در استان مرکزی حدود 5 هزار و 892 دانش آموز که دانش آموخته مراکز هنرستان و فنی حرفه ای هستند، نیاز به گذراندن دوره  های کارآموزی و کارورزی دارند، بیان کرد: دوهزارو 515 نفر از این تعداد در زمینه صنعت در رشته های مکانیک، تراشکاری، جوشکاری، برق و الکترونیک، ساختمان و تاسیسات، سه هزار و 230 نفر در زمینه خدماتی در رشته های کامپیوتر، حسابداری، خیاطی، نقشه کشی و معماری و 147 نفر در زمینه کشاورزی در رشته های کشت گلخانه ای و جالیزی، امور زراعی و باغبانی، پرورش گیاهان دارویی و آپارتمانی هستند.

وی با تاکید بر اینکه در سال گذشته برخی از ادارات و صنایع دولتی و خصوصی در این زمینه همکاری بسیار خوبی داشتند و برخی نیز از پذیرش کارآموز ممانعت می کردند، یادآور شد: از استاندار محترم تقاضا داریم که با ابلاغ یک نامه رسمی به سازمان ها و ادارات بر همکاری این بخش ها دستور اکید داشته باشند تا دیگر امسال شاهد چنین بی مهری هایی نباشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز