خبرگزاری کار ایران

حضور رئیس اسبق موسسه باستان شناسی آلمان در ارومیه

امروز رئیس اسبق موسسه باستان شناسی آلمان با مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ارومیه، در این دیدار جلیل جباری با قدردانی از حضور پروفسور دیتریش هربرت هوف در ارومیه گفت: از اینکه ارومیه و استان آذربایجان غربی را برای سفر و انجام دیدارهای خودتان انتخاب کردید بسیار خوشحالم و امیدوارم این دیدار منجر به شروع همکاری های علمی و پژوهشی برای استان باشد.

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی با اشاره به وجود مجموعه‌های جهانی تخت سلیمان تکاب و قره کلیسای چالدران تصریح کرد: علاوه بر مجموعه‌های جهانی تخت سلیمان و قره کلیسا؛ استان آذربایجان غربی دارای دو پایگاه ملی به نام های حسنلو و بسطام است که به لحاظ تاریخی برای ما بسیار حائز اهمیت بوده و امیدواریم با همکاری امور پایگاه های جهانی سازمان متبوع شما بتوانیم از تجربه‌هایتان در زمینه‌های پژوهشی و تحقیقاتی باستان شناسی در این پایگاه های ملی بهره بگیریم.    

پروفسور دیتریش هربرت هوف نیز با ابراز خرسندی از سفر به ارومیه اظهار کرد: قبلاً هم به استان آذربایجان غربی سفر کرده و در تخت سلیمان کارهای زیادی در زمینه مستند نگاری انجام داده و تمایل دارم در تخت سلیمان و هم در مناطق تاریخی دیگر استان در صورت نیاز اقدام به مستند نگاری کنم.

رئیس اسبق موسسه باستان شناسی آلمان گفت: آماده ام تا در خصوص چاپ مقالات و انتشارات درزمینه یافته های جدید باستان شناسی با شما همکاری و در هرزمینه تجارب خود را در اختیار شما قرار دهم.

به گزارش ایلنا، پروفسور دیتریش هربرت هوف که به منظور شرکت در یک جلسه علمی و ایراد سخنرانی به ایران آمده؛ پس از دیدار و گفت وگو با مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی، به همراه معاون میراث فرهنگی استان از موزه باستان شناسی ارومیه و گنجینه این موزه بازدید کرد.

کد خبر : ۳۷۹۲۵۶