خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان:

لزوم تلاش و توجه دستگاههای اجرایی برای رفع موانع تولید در لرستان

asdasd
کد خبر : ۳۷۹۸۰۲

استاندار لرستان گفت: همه دستگاه‌های اجرایی استان لرستان باید برای رفع موانع تولید و مشکلات واحدهای مشکل‌دار این استان تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم‌آباد، هوشنگ بازوند عصر روز شنبه در سیزدهمین جلسه ستاد تسهیل لرستان که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی لرستان برگزار شد، اظهار داشت: هدف از برگزاری ستاد تسهیل رفع موانع و مشکلات واحدهای تولیدی لرستان است و در این راستا همه دستگاه‌های اجرایی استان لرستان باید برای رفع مشکلات واحدهای مشکل‌دار این استان تلاش کنند.

وی اظهار داشت: در هر جلسه ستاد تسهیل چند طرح مشکل‌دار بررسی و برای رفع مشکل آنها مصوباتی تصویب می‌شود.

استاندار لرستان گفت: در این جلسه دو طرح تولیدی فارسیت و کارخانه فولاد چدن دورود مورد بررسی قرار گرفتند که برای رفع مشکلات آنها از جمله بیمه کارگران، سرمایه در گردش و راه‌اندازی آنها مصوباتی گرفته شد.

بازوند یادآورشد: مدیرعامل این دو کارخانه موظف شده که ماهانه 5 میلیون تومان بابت هزینه گاز و 5 میلیون تومان هزینه برق را به دو شرکت برق و گاز لرستان پرداخت کند و این دو شرکت نیز حق قطع برق و گاز این واحدهای تولیدی را ندارند.

وی اظهار داشت: در راستای حل مشکل واحدهای تولیدی لرستان همه باید تلاش کنند. 

***نداشتن سرمایه در گردش عمده ترین مشکل واحد های تولیدی است

مدیر عامل کارخانه های شرکت فارسیت درود نیز در این جلسه گفت: این شرکت از مهر ماه سال 93 به دلیل مشکلات محیط زیستی متوقف شده است و هم اکنون توان پرداخت بدهی های خود به هیچ بانکی را ندارد.

علیرضا سالاروند با بیان اینکه این شرکت 9 میلیارد ریال تنها حقوق بدهکار است گفت: نداشتن سرمایه در گردش یکی از مشکلات عمده این شرکت است و هم اکنون 260 میلیارد ریال بدهکار است و با توجه به گران بودن مواد اولیه برای تولید ما نیازمند به 20 میلیارد ریال در شرایط کنونی هستیم.

سالاروند گفت: این شرکت آمادگی تولید هر گونه قطعات را دارد در صورتی که هماهنگی های لازم در خصوص همکاری و ارائه سفارشات راه آهن به این شرکت صورت گیرد ، در خصوص تامین بازار کار بخش قابل توجهی از مشکلات این شرکت رفع می شود.

علیرضا سالاروند، افزود: این شرکت با 75 نیروی حقوق بگیر که همه هم مدیر و با سوابق بالا و با حقوقی بالا هستند یا باید اعلام ورشکستگی کند و یا اینکه برای حل مشکل آن باید طرحی با سرمایه گذاری جدید را در پیش گرفت.

سالاروند در خصوص کارخانجات فولاد و چدن درود نیز گفت: هم اکنون دو مشکل عمده این شرکت نبود سفارش تولید قطعات و نبود سرمایه در گردش است. 

وی افزود: مشکلات بیمه‌ای از قبیل عدم صدور دفترچه برای کارکنان و عدم تمدید دفترچه های آنها از دیگر مشکلات این شرکت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز