خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم بیرجند در مجلس خواستار شد؛

ایجاد واحد بزرگ فرآوری معادن در خراسان جنوبی

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف ایجاد یک واحد بزرگ فرآوری معادن در استان را خواستار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد باقر عبادی از دیدار خود با معاون علمی فناوری رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان خبر داد و اظهار کرد: در این دیدار در مورد مشکلات استان و کم‌آبی‌ها و مهاجرت و ظرفیت بالای نیروی انسانی صحبت‌هایی شد.

وی با بیان اینکه در این دیدار از معاون رئیس جمهور درخواست مساعدت برای کمک به برندسازی و فرآوری زعفران زرشک و عناب و نیز کمک به ایجاد یک واحد بزرگ فرآوری معادن استان و نیز ایجاد کارخانه اسانس‌گیری از محصولات گیاهی شد گفت: کمک به ایجاد مزرعه بزرگ انرژی بادی و خورشیدی با توجه به اقلیم مناسب استان از دیگر خواسته‌هایی بود که از معاون رئیس جمهور داشتیم.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: معاون رئیس جمهور نیز در این دیدار اعلام آمادگی کرد به هر کس که در این زمینه‌ها قدم بردارد به روش‌های مختلف اعم از وام و حتی کمک بلاعوض و غیره کمک‌های خوبی انجام شود.

عبادی افزود: خواسته دیگر بنده از معاون رئیس جمهور کمک مالی برای جمع کردن نخبگان ملی استان در راستای هم‌فکری برای رفع مشکلات محصولات استراتژیک استان بود که بررسی خواهد شد.

وی افزود: سال گذشته نیز از معاون رئیس جمهور درخواست کمک برای اجتماع گردهمایی نخبگان غیر مقیم استان در ایران و جهان برای توسعه استان را کردیم و وی مبلغ 120 میلیون تومان در این باره کمک کرد که از قرار اطلاع، بنیاد نخبگان این گردهمایی مهم را در شهریور انجام خواهد داد و به یقین گام مهمی برای توسعه استان خواهد بود.

کد خبر : ۳۷۹۸۷۴