خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

تعطیلی 418 واحد صنعتی و تولیدی در لرستان

asdasd
کد خبر : ۳۸۱۹۷۹

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم آباد گفت: در حال حاضر 418 واحد صنعتی و تولیدی استان لرستان تعطیل است.

حسین سلاح ورزی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در خرم آباد افزود: حدود یکهزار و 600 واحد صنعتی در لرستان وجود دارد و در حال حاضر 418 واحد صنعتی لرستان تعطیل هستند و 45 واحد استان نیز به دلیل عدم توانایی بازپرداخت تسهیلات دریافتی در تملک بانک‌ها قرار دارند.

وی اظهار کرد: همچنین 32 درصد کل واحدهای کوچک صنعتی لرستان غیرفعال هستند.

سلاح ورزی افزود: از مجموع واحدهای صنعتی تملک شده از سوی بانک‌ها در لرستان، تنها 16 مورد فعال و 29 مورد غیر فعال است.

وی با بیان اینکه احیا صنایع و واحدهای تولیدی لرستان نیازمند نگاه ویژه است، اظهار داشت: تسهیلات 22 درصدی‌برای واحدهایی که هنوز درگیر مشکلات گذشته هستند و نتوانسته‌اند حساب‌شان را با بانک‌ها تسویه کنند،  مناسب و راهگشا نیست.

سلاحورزی تاکید کرد: علاوه بر مشکل نقدینگی، مشکل تقاضا و فروش محصولات از جمله عمده‌ترین مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی استان است.

وی عنوان کرد : به نظر می‌رسد با توجه به بحران قیمت تمام‌شده در بنگاههای اقتصادی ایران و لرستان و عدم امکان رقابت با واحدهای مشابه خارجی از نظر قیمت تمام شده، تسهیلات 22 درصدی هیچ گرهی از مشکلات واحدهای تولیدی نخواهد گشود. 

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد با تاکید بر ظرفیت های بالای واحدهای کوچک و متوسط صنعتی برای ایجاد رونق اقتصادی گفت: از مجموع کل واحدهای صنعتی لرستان، یک‌هزار و 260 مورد جزو واحدهای کوچک بوده که 32 درصد این واحدها غیر فعال هستند.

سلاح ورزی به ضرورت بازنگری در اوضاع واحدهای صنعتی و مشکلاتی که از گذشته به ارث برده‌اند اشاره کرد و افزود: مادامی که صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی خیال‌شان از بابت این مشکلات آسوده نباشد، شاید ریسک دریافت دوباره تسهیلات را نپذیرند.

وی با اشاره به راه‌اندازی ستاد اقتصاد مقاومتی در لرستان و ضرورت تکمیل واحدهای صنعتی دارای پیشرفت فیزیکی 60 درصد در قالب آن بیان داشت: تعداد این واحدها در استان لرستان قابل توجه است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد عنوان کرد: واقعیت این است که احیاء صنایع و واحدهای تولیدی لرستان اعم از کوچک و متوسط و بزرگ، نیازمند نگاه ویژه و متمایز با استان‌های برخوردار است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز