خبرگزاری کار ایران

نایب‌رئیس فدراسیون بین‌المللی روسیه در کرج مطرح کرد:

ظرفیت بالای تجاری و اقتصادی البرز برای تجارت با روسیه

asdasd
کد خبر : ۳۸۲۱۵۷

سعیدوف با اشاره به ظرفیت بالای تجاری و اقتصادی البرز بر لزوم توسعه همکاری‌های تجاری-اقتصادی بین فعالان اقتصادی روسیه و این استان تاکید کرد.

به گزارش ایلنا در البرز، نایب‌رئیس فدراسیون بین‌المللی صنعتگران و مبتکران اقتصادی روسیه در دیدار با استاندار البرز با اشاره به لزوم افزایش بیش از پیش تجارت خارجی و سرمایه‌گذاری بین دو کشور روسیه و ایران گفت: از سال 90 که مرزهای ایران و روسیه گشوده شد در بحث صادرات خرما و کشمش همکاری‌های مشترک ما با ایران از زمان حضور سفیر وقت ایران در باکو گسترش یافته که این ارتباط تجاری و اقتصادی هر روز قوی‌تر و رو به جلوتر بین دو کشور تا به اکنون استمرار پیدا کرده است.

ال‌چین سعیدوف با اشاره به تشکیل کنسرسیوم صادرات روسیه با قزاقستان، ترکمنستان، آذربایجان، ترکیه؛ گفت: ایران در حاشیه خزر قرار دارد اقتصاد و تجارت ایران برای ماحایز اهمیت است، از آنجایی که  ترنول اقتصادی ایران و روسیه پایین است تلاش ما این خواهد بود تا این سرمایه گذاری را تا 60 میلیارد دلارافزایش دهیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های تجاری و صنعتی البرز خاطرنشان کرد: استان البرز به دلیل مجموعه قوی تولیدی و صنعتی که دارد می‌تواند مرکز خوبی برای تجارت با روسیه باشد. با توجه به سفری که هیات اقتصادی البرز به روسیه داشت ما از این استان شناخت پیدا کردیم و امیدورایم استان البرز نقش بزرگی را در مبادلات تجاری ما با ایران ایفا کند.

سعیدف با اشاره به نیازها و ظرفیت‌های دو جانبه اقتصادی بین دو کشور افزود: انتظار ما این است که نیازهای دو طرف مطرح شود تا هر چه سریع‌تر بسترهای توسعه تجارت و صادرات بین البرز و روسیه آغاز شود.

وی با اشاره به سفر اخیر هیات تجاری البرز به روسیه و معرفی ظرفیت‌های این استان افزود: استان البرز برای ما مجموعه اقتصادی قویی ست و در آینده نقش ویژه‌ای در اقتصاد و ارتقای روابط تجاری و اقتصادی بین دو کشور خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: امکانات بزرگی در البرز وجود دارد که اگر با تکنولوژی اروپایی تلفیق شود تحولات بزرگ اقتصادی در این استان ایجاد خواهد کرد.

سعیدف با اشاره به تولید سالانه 28 میلیون تن میوه و تره‌بار در ایران خطاب به فعالان اقتصادی البرز افزود: در حال حاضر 47 درصد محصولات شما برای عدم وجود تکنولوژی به هدر می‌رود؛ روسیه بازار خوبی دارد و می‌توانید با تقویت صنعت بسته‌بندی و ارتقاء سطح فناوری‌های نوین گسترش همکاری تجاری را رقم بزنید.

وی با اشاره به اینکه نیاز بازار روسیه در حوزه صنایع غذایی و محصولات کشاورزی ست، گفت: در امر صادرات استاندارد سازی تولیدات برای ما موضوع حایز اهمیتی است از این رو ما آمادگی انتقال تکنولوژی به این استان و شروع سرمایه گذاری خارجی با استان البرز را داریم.

نایب‌رئیس فدراسیون بین‌المللی صنعتگران و مبتکران اقتصادی روسیه گفت: روسیه سالانه 8 میلیارد دلار واردات  میوه و تره‌بار دارد که  قبل از تحریم ترکیه یک میلیارد و 800  میلیون دلار صادرات میوه ما از ترکیه  تأمین می‌شد و زمان کوتاهی طی شد تا ترکیه به موفقیت‌های اقتصادی نسبت به قبل از تجارت و صادرات به کشور ما دست یابد.

سعیدوف، تولید کنستانتره میوه و رب را یکی از نیازهای روسیه در منطقه خواند و گفت: در حال حاضر بازار روسیه خالی است و بخشی از محصولات تولیدی ایران به روسیه وارد می‌شود که نباید این فرصت طلایی را کشور شما از دست بدهد.

وی در پایان با اشاره به توان و رغبت  سرمایه‌گذاران روسی برای حضور در ایران تصریح کرد: آماده سرمایه‌گذاری برای طرح‌های دولتی در امور زیربنایی نظیر گاز، پتروشیمی، مترو و.. هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز