خبرگزاری کار ایران

تقی نصیری در جمع خبرنگاران :

استان زنجان فاقد ماده 16 برای معتادان پر خطر است /53 تا 63 درصد افراد مبتلا به اعتیاد شاغل‌اند

asdasd
کد خبر : ۳۸۲۱۸۰

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان گفت: استان زنجان ماده 16 برای معتادان پر خطر ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، تقی نصیری شامگاه امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه استان زنجان، دارای پایین‌ترین میزان مصرف مواد مخدر را دارد، اظهارداشت: نگرش مردم و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی در این حوزه در این امر موثر بوده است.

نصیری با بیان اینکه سال‌گذشته شاهد کشف دوتن انواع مواد در زنجان بودیم، افزود: استان‌زنجان رتبه برتر برخورد با خرده‌فروشان مواد مخدر را در سطح کشور دارد.

وی با اشاره به منویات رهبری در این زمینه اظهارداشت: پیشگیری از مواد مخدر اولویت اصلی در جامعه است.

نصیری، 92 مرکز و 9 مراکز میان‌مدت و کمپ را در استان‌زنجان از رویکردهای علمی و درمان اعتیاد معتادان بر شمرد و گفت: 90 درصد درمان در استان زنجان به صورت سرپایی است.

وی همچنین  کمپ‌های استان را جزو برترین‌ها دانست و گفت: استان‌زنجان ماده 16 برای معتادان پر خطر نداریم.

نصیری با بیان اینکه استان‌زنجان نیازی به این مرکز ندارد، گفت: معتادان زنجان در مراکز سالم نگهداری می‌شوند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان‌زنجان، تغییر الگوی مصرف سنتی را به الگویی صنعتی مهم ارزیابی کرد و گفت: 26 درصد افراد معتاد زنجان از مواد صنعتی استفاده می‌کنند.

این مقام مسئول، درمان اعتیاد با بیمه را بعد از ترک مهم دانست و یادآور شد: در زمینه ایجاد اشتغال افراد پاک اقداماتی داشته از آن جمله افراد پاک شده می‌تواند از تسهیلات استفاده کنند.

وی همچنین خبر از 42 سازمان مردم‌نهاد در این زمینه داد و گفت: مشارکت جدی مردم و خانواده‌ها در این زمینه به صورت اجتماعی حائز اهمیت است.

نصیری با اشاره به سه پدید بیکاری، حاشیه‌نشینی و استفاده از مواد مخدر در جامعه گفت: نقش مردم در این زمینه می‌تواند مهم باشد.

وی کاهش 5 درصدی نرخ شیوع استفاده از مواد مخدر را مهم دانست و گفت: همه دستگاه‌های اجرایی دولتی و غیر دولتی باید اقداماتی در این زمینه داشته باشند.

نصیری با بیان اینکه 53 تا 63 درصد افراد مبتلا به اعتیاد شاغل‌اند و 37 درصد نیز تحصیلات بالای دیپلم دارند، خاطرنشان شد: 55 درصد خانواده‌ها و اعضای خانواده سه سال بعد از اعتیاد فرد متوجه آن می‌شوند.

خمچنین مدیرکل فرهنگی اجتماعی استانداری زنجان نیز در ادامه این جلسه با اشاره به اهمیت آسیب‌های اجتماعی در جامعه اظهارداشت: شاهد اجرای طرح سنجش اجتماعی در اجتماع بودیم که نتیجی مهم در این‌باره بدست آمده است.

مسیح‌اله سلطانی با بیان اینکه طرح سنجش اجتماعی در حال اجرا است، افزود: مسائل اجتماعی دومین موضوع مهم بعد از اقتصاد مقاومتی است.

وی در ادامه خبر از تشکیل ستادی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی داد و گفت: اعتیاد، طلاق و حاشیه‌نشینی جزو موضوعات این ستاد خواهد بود.

سلطانی بحث اجتماعی کردن پیشگیری استفاده از مواد مخدر را حائز اهمیت عنوان کرد وگفت: اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی در این راستا اساسی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز