خبرگزاری کار ایران

معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز مطرح کرد:

صرفه‌جویی 19 میلیارد تومانی در هزینه‌های درمانی کشور

asdasd
کد خبر : ۳۸۲۲۶۰

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت : راه اندازی سامانه مصرف منطقی دارو و فرآورده‌های سلامت محور در بیمارستان‌های کشور تاکنون بیش از 19 میلیارد تومان صرفه جویی در هزینه های درمانی به همراه داشته است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: این سامانه از 18 ماه پیش در دانشگاه علوم پزشکی شیراز طراحی و بنا به دستور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مقرر شد علاوه بر دانشگاه‌های علوم پزشکی فارس در دیگر دانشگاه های علوم پزشکی کشور نیز اجرا شود.

 حسین نیک نهاد با بیان اینکه اکنون 54 دانشگاه علوم پزشکی کشور به این طرح پیوسته اند، افزود: در این سامانه تعداد بخش ها، تعداد بیماران و 10 داروی پرمصرف هر بیمارستان ثبت می شود.

وی هدف از راه اندازی این سامانه را بررسی مصرف منطقی دارو در بخش‌های بیمارستانی و بر اساس راهنمای مصرف بالینی داروها برشمرد و گفت: داروهایی که پزشک برای بیماران بستری تجویز می‌کند در این سامانه ثبت می شود و پس از بررسی در واحد داروسازی بیمارستان اگر با توجه به نتایج آزمایش و دیگر اطلاعات بیمار این دارو برای وی ضروری تشخیص داده نشد از لیست داروهای تجویز شده حذف می شود و پزشک معالج داروی دیگری را جایگزین آن می کند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با اجرای این طرح بیش از 50 درصد از تجویز داروهای غیرضروری در بیمارستان‌های تحت پوشش این سامانه کاهش یافته است.

دکتر نیک نهاد با بیان اینکه با راه‌اندازی این سامانه ماهانه بیش از یک میلیارد تومان در هزینه‌های درمانی کشور صرفه جویی می شود، افزود: تسریع در بهبود بیماران، کاهش مدت زمان بستری آن ها و پیشگیری از عوارض مصرف بی رویه داروها از دیگر مزایای اجرای این طرح است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز