خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان البرز خبر داد:

روند افزایشی تعداد ورودی پرونده های قضایی دادگستری البرز

asdasd
کد خبر : ۳۸۲۸۸۹

رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به آمار ورودی و خروجی پرونده های استان در سال گذشته، از بررسی 354 هزارو 916 فقره پرونده در دادگستری استان البرز در این مدت خبر داد.

به گزارش ایلنا در البرز، احمد فاضلیان امروز در نشست خبری اداره متبوع خود با تاکید بر اینکه استان البرز از حیث ورودی پرونده ها و همچنین پرونده های مختومه رتبه یازدهم کشوری را به خود اختصاص داده، گفت: دادگستری البرز از جهت پرونده های معطل مانده در دستگاه قضا رتبه ششم کشوری را دارد.

وی با تاکید بر ضرورت تعادل بخشی میان پرونده های ورودی و خروجی افزود: میانگین ورودی پرونده به صورت ماهانه در البرز 119 و در کشور 105 پرونده است.

فاضلیان با بیان اینکه تعداد ورودی پرونده ها به دستگاه قضای البرز نسبت به سال 94 حدود 7 درصد رشد داشته، با اشاره به 10 جرم اول استان گفت: اولین جرم در البرز سرقت مستوجب تعزیر با 32 هزار پرونده است که نسبت به سال 94 ، چهار درصد رشد را نشان می دهد.

وی با اشاره به پرونده‌های تشکیل شده حوزه منابع طبیعی سال گذشته در البرز خاطرنشان کرد: تاکنون 336 هکتار اراضی ملی در البرز رفع تصرف شده که بخشی از این اراضی با توجه به ماده 55 قانون حفظ منابع ملی با دستور دادستان، بدون حکم، رفع تصرف شده است.

فاضلیان با اشاره به اینکه کل مساحت اراضی بازپس گرفته شده نیز 402 هکتار به ارزش ریالی 556 میلیارد تومان است گفت: در مجموع در پنج سال گذشته 873 هکتار از اراضی ملی در استان البرز رفع تصرف شده است.

وی از رفع تصرف 150 هکتار از اراضی دولتی مربوط به اداره کل راه و شهرسازی استان به ارزش ریالی 550 میلیارد تومان خبر داد.

فاضلیان در ادامه با بیان این که ضرب و جرح عمدی  دومین موضوه اقدام به جرم در البرز است افزود: وقوع جرم ضرب و جرح عمدی در البرز نسبت به سال 93 رشد 24 درصدی را نشان می دهد که این مهم نشان دهنده میزان بالای درگیری ها در استان البرز است.

وی با بیان اینکه البرز در وقوع تصادفات رانندگی رتبه 27 کشوری را به خود اختصاص داده است تصریح کرد: توهین  و هتک حرمت سومین جرمی ست که سالانه در البرز اتفاق می افتد.

فاضلیان با بیان اینکه تهدید به عنوان چهارمین جرم در استان اتفاق می‌افتد، گفت: در این خصوص با رشد 27 درصدی نسبت به سال 93 مواجهیم و در سطح کشور هم رتبه دوازدهم را البرز در وقوع این جرم به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به کاهش پرونده‌های خانوادگی در این استان افزود: 22 درصد پرونده‌های قضایی در البرز مختص به مشکلات خانوادگی است.

فاضلیان با اشاره به اینکه در بحث طلاق توافقی شاهد کاهش 20 درصدی نسبت به سال گذشته هستیم، افزود: از سه هزار و 500 پرونده واصل شده به مرکز مشاوره، 600 پرونده منجر به سازش شد که نشان می‌دهد در صورت وجود برنامه ریزی و اجرای صحیح می‌توانیم کاهش هر چه بیشتر طلاق را شاهد باشیم.

وی با اشاره به کاهش میانگین ورودی پرونده‌های طلاق در استان، گفت: سال 91 تعداد پرونده‌ها 217 فقره بود که در سال 94 به 157 فقره رسید.

فاضلیان با اشاره به رشد 26 درصدی کلاهبرداری در البرز خاطرنشان کرد: خیانت در امانت و حمل و نگهداری مواد مخدر از دیگر جرم‌هایی است که در البرز به وقوع می‌پیوندد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز