خبرگزاری کار ایران

عضو حزب ندای ایرانیان در گفت و گو با ایلنا:

افکارعمومی همچنان به شعار اعتدال رغبت دارند/ اصولگرایان مهره‌های رده اولشان را در سال 96 سوخت نخواهند کرد

asdasd
کد خبر : ۳۸۳۷۶۷

یک عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت: افکار عمومی همچنان به شعار اعتدال و گفتمان تدبیر و امید رغبت دارند و در انتخات 96 به آن رای خواهد داد.

امیر شهلا در گفت وگو با ایلنا اظهار کرد: بنده قبل از انتخابات ریاست مجلس هم معتقد بودم که ریاست دکتر لاریجانی بر ریاست دکتر عارف اولی است و با همه احترامی که برای جناب دکتر عارف قائل هستیم وضعیت و شرایط فعلی کشور ریاست لاریجانی را می‌طلبید. در فضای فعلی هم احساس نمی‌شود که اختلاف‌نظر و اختلاف سلیقه جدی بین جریان اصلاحات و اعتدال‌گرایان وجود داشته باشد و بتواند تاثیرگذاری منفی در انتخابات سال 96 بگذارد.

وی تصریح کرد: تجربه انتخابات در ادوار گذشته نشان داده است که به هرحال روسای جمهور دو دوره‌ای هستند و عملکرد جناب روحانی با توجه به همه محذوراتی که ایشان داشته‌اند نمره قبولی می‌گیرد. ایشان شرایط و فضای کشور را از سال 92 برای تحقق وعده‌ها و برنامه‌های خود مساعد کرده‌اند.

این عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان خاطرنشان کرد: بعید است اختلاف نظر و اختلاف سلیقه‌ای که هم اکنون وجود دارد بتواند در انتخابات 96 عینیت پیدا کند. بنابراین اگر بخواهیم به سمت اختلافات برویم این مسئله به ضرر دو جریان اصلاحات و اعتدال خواهد بود. ما تجربه سال 84 و تعدد کاندیداها را در پروسه انتخابات داشتیم و ضربه مهلکی هم خوردیم که سالیان سال باید بگذرد که کشور از این خسارت ها کمر راست کند و اگر مجددا بخواهیم از همان سوراخ گزیده شویم آیندگان ما را نخواهند بخشید.

شهلا تصریح کرد: اصلاح طلبان موظف هستند همچنان از دولت تدبیر و امید و از شخص دکتر روحانی حمایت کند که ایشان بتوانند وعده ها و شعارهای انتخاباتی خودش را جامه عمل بپوشاند و بعید می‌دانم که اگر کاندیدهای اصلاح طلبان هم در این فرض محال کاندید شود و رای بیاورد گل بیشتری بتواند به سر این مملکت بزند و و اقدامات شایسته‌تر از آنچه که آقای روحانی انجام داده بتوانند انجام دهد.

وی در رابطه با عدم موفقیت فراکسیون امید برای به دست گرفتن ریاست کمیسیون ها اظهار کرد: این مسئله از یکسو نشان دهنده انفعال فراکسیون امید در مجلس است؛ یعنی جریان اصلاحات نمی‌تواند ساماندهی درستی در مجلس انجام بدهد و ریاست چند کمیسیون مجالس را تصاحب کند. از سوی دیگر این آراء، آرا ژله‌ای است و نمایندگانی که در مجلس و لیست امید قرار گرفتند به هر دلیلی این طور تصمیم می گیرند که در انتخاب رئیس و یا ریاست کمیسون ها به افرادی غیر از اصلاح طلبان و لیست امید رای بدهند همین مسئله به طریق اولی هم می‌تواند در انتخابات ریاست جمهوری سر باز کند و علنی شود.

این عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان ادامه داد: اصلاح طلبان باید بدانند که از رسیدن به قوه مجریه چه می‌خواهند. به هر حال شعارهای دکتر روحانی هنوز بر روی میز است و این شعارها هنوز قابلیت اجرا دارد.

شهلا با بیان اینکه ریاست‌جمهوری در کشور ما دو مرحله ای است، افزود: حال اگر اصلاح طلبان بخواهند کاندید دیگری غیر از روحانی را مطرح کنند و این کاندید بخواهد یک سری شعارهای نو به نو دیگری مطرح کند این ها علاوه بر اینکه باعث شکست اصلاح طلبان و ریزش آرا اعتدالیون می شود، هیچ ثمره دیگری به دنبال نخواهد داشت. از این رو همه باید در کنار روحانی قرار بگیریم تا ایشان بتواند وعده‌هایی که به مردم داده اند را جامه عمل بپوشانند.

شهلا با تاکید بر اینکه بنده قویا پروژه عبور اصلاح طلبان از روحانی و یا اصطلاحاتی همچون دولت رحم اجاره‌ای است را رد می‌کنم، خاطرنشان کرد: افکار عمومی در سال 92 و بنا به توصیه بزرگان اصلاحات و یا خرد جمعی به این جمع بندی رسید که گفتمان اعتدال و میانه روی برای سپردن زمام امور کشور را انتخاب کند.

این عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان خاطرنشان کرد: حال اگر ما بخواهیم در این فضا دوگانه ای با عنوان روحانی و عارف ایجاد کنیم این ها به نظر من ناشی گری در بیان مواضع است و غیر از تخریب و تضعیف جریان خودی هیچ ثمر دیگری را به دنبال نخواهد داشت.

وی افزود: اگر نتیجه انتخابات مجلس دهم را به عنوان آخرین ذائقه افکار عمومی در حوزه سیاست داخلی ارزیابی کنیم این نشان دهنده این است که افکار عمومی همچنان به شعار اعتدال و به گفتمان تدبیر و امید رغبت دارند و به آن رای خواهند داد. جریان اصلاح طلب هم بخشی از همین گفتمان و جریان غالب است.

اصول گرایان مهره‌های رده اولشان را در سال 96 سوخت نخواهند کرد

شهلا ادامه داد: اصول گرایان تندرو هم در جریان انتخابات اخیر نشان دادند که از چه جایگاه و وزنی برخوردار هستند و بنده بعید می‌دانم که اولا اصولگرایان کاندیدای جدی برای انتخابات ریاست جمهوری داشته باشند و ثانیا در انتخاباتی که خودشان هم می‌دانند که جریان روحانی دست بالا را دارد حاضر بشوند سرمایه اجتماعی خودشان را به صحنه بیاورند و آن را بسوزانند و اگر کسی را هم بخواهند وارد صحنه کنند سعی می کنند از نیروهایی باشد که در انتخابات قبل هم حضور داشته است و گرنه نیروها و مهره های رده اول خودشان را در سال 96 سوخت نخواهند کرد، چرا که تا حدودی نتیجه انتخابات 96 مشخص است و مردم همچنان پایبندی خودشان را به جریان آقای روحانی و گفتمان اعتدال در مجلس دهم نشان دادند.

این عضو شورای مرکزی ندای ایرانیان در خصوص امکان رفع حصر توسط دولت یادآورشد:دکتر روحانی از تریبون‌های مختلف بارها مواضع مختلف خود را اعلام و اظهار کرده که به شعارها و وعده‌های خودش به مردم پایبند است. ما باید مقدورات، توانایی و اختیارتی که در ید قدرت دولت است احصا کنیم و ببینیم دولت چه میزان توان دارد و در چه حوزه هایی می‌تواند اقدام کند که اقدام نکرده است. در ثانی مهم و اهم کنیم در شرایطی که اقتصاد کشور در شرایط بحرانی به سر می‌برد و رکود بعد از 3 سال همچنان دست به گریبان دولت است و موج فزاینده بیکاری جوانان کشور را به کام خود می‌کشاند و مشکلات اقتصادی و معیشتی که مردم با آن دست به گریبان هستند باید دولت با توجه به اختیاراتی که دارد و مشکلاتی و مطالبات مردم اهم و مهم کند.

دولت توافق هسته ای و اقتصاد ملی را به عنوان دو ضرب العجل انتخاب کرده است

وی افزود: من احساس می کنم دولت در دوه اول ریاست جمهوری دکتر روحانی بحث توافق هسته ای و بحث معیشت و اقتصاد ملی را به عنوان دو ضرب العجل و دو اقدام اولویت دار خود انتخاب کرده است و قطعا اگر دولت در رفع حصر دارای اختیاراتی بود که می‌توانست از این اختیارا ت استفاده کند قطعا از این اختیارات استفاده می کرد. به نظر من اگر به دولت روحانی اعتماد داریم واین دولت را برآمده از رای مردم می‌دانیم باید به کنش‌ها و واکنش‌های دکتر روحانی هم اعتماد داشته باشیم و اجازه بدهیم که دولت با همان درایت و اولویت سنجی تحقق برنامه خودش را پیش ببرد.

این عضو شورای مرکزی ندای ایرانیان با اشاره به اینکه مواضع رهبری در کشور فصل الخطاب است، عنوان کرد: قطعا اگر ما به توافقی دست پیدا کردیم اگر طرف مقابل بخواهد نسبت به مفاد آن توافق کارشکنی کند به طریق اولی این حق برای طرف دیگر هم مفروض است که آن طرف هم بخواهد آن توافق را قبول نداشته باشد و به مفاد آن توافق پایبند نباشد اما طرف دیگر مذاکره بگوید که من به مفاد توافق پایبند هستم. رهبری درست فرمودند که اگر طرف مقابل بخواهد از پایندی به توافق نامه سرباز بزند به طریق اولی ما هم این حق را برای خودمان فرض می دانیم که به تعهدات پایبند نباشیم.

شهلا در خصوص جهت‌گیری برخی از نمایندگان در رابطه با توافق هسته‌ای افزود: توافق هسته‌ای پروژه بسیار پیچیده ای است که اطلاعات ما برای تحلیل ابعاد و اجزا مختلف آن توافق شاید اطلاعات ناقصی باشد و ما با داده ها و یافته‌های خودمان تحلیل می‌کنیم و این داده‌ها و یافته‌ها ناقص است و کامل نیست. بنده تصور می‌کنم شورای عالی امنیت ملی و همین‌طور مواضع رهبری باید در موضوع برجام فصل الخطاب باشد و همه باید پشت سر رهبری و شورای عالی امنیت ملی در این پرونده حرکت کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز