خبرگزاری کار ایران

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه:

فرهنگ سازی مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی سرعت بگیرد

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی از متولیان فرهنگی خواست برای مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی سرعت بیشتری به فعالیت های خود بدهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ارومیه، فرهاد سرخوش که در اولین جلسه هماهنگی پروژه‌های فرهنگی ستاد احیای دریاچه ارومیه در بخش کشاورزی استان آذربایجان غربی سخن می‌گفت، با بیان اینکه تلاش برای جلب مشارکت جوامع محلی در احیای دریاچه ارومیه ضروری است، اظهار کرد: سرعت اثربخشی آموزش و فرهنگ سازی در هر زمینه‌ای بیشتر از امور اجرایی است و باید در این حوزه سرعت عمل بیشتری داشته باشیم. 

وی اضافه کرد: پروژه‌های اجرایی برای نتیجه بخش بودن نیاز به مدت زمان دارند اما کار فرهنگی با هزینه کم و مدت زمان اجرای کمتر، نتیجه بهتر توام با مشارکت خود مردم در پی خواهد داشت و برای احیای دریاچه نیز همه این مقدمات لازم و ضروری است. 

سرخوش در خصوص پروژه‌های فرهنگی برای مصرف بهینه در بخش کشاورزی تصریح کرد: استانداری آذربایجان غربی به عنوان متولی اجرای پروژه‌های فرهنگی ستاد احیای دریاچه ارومیه با هماهنگی بیشتر با جهاد کشاورزی و دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در پیشبرد اهداف کاهش ۴۰ درصدی مصرف آب در حوضه آبریز این دریاچه با مشارکت جوامع محلی فعالیت خود را تسریع خواهد داد. 

به گزارش ایلنا، در این جلسه بخشی از پروژه‌های فرهنگی برنامه ریزی شده برای اجرا و نحوه تعاملات بررسی و مقرر شد آموزش‌های لازم برای کاهش ۴۰ درصدی مصرف آب در بخش کشاورزی از طریق برگزاری نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی به کشاورزان داده شود.

کد خبر : ۳۸۴۷۰۶