خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم نیشابور در مجلس‌دهم:

افشای سریالی فیش‌های حقوقی اعتماد عمومی را به دولت خدشه‌دار کرده/ بعید می‌دانم اصولگرایان پشت احمدی‌نژاد بایستند

نماینده مردم نیشابور در مجلس گفت: افشای سریالی فیش‌های حقوقی اعتماد عمومی را به دولت خدشه‌دار کرده است.

حمید گرمابی در گفت‌وگو با ایلنا اظهار کرد: حرکت‌هایی که درباره فیش‌های حقوقی صورت گرفته اعتماد عمومی به دولت را نشانه گرفته و قطعا این‌گونه اقدامات نمی‌تواند برای جامعه مفید باشد و هیچ‌کس نمی‌تواند به صورت عاقلانه از این غوغای آن‌چنانی دفاع کند.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فیش های حقوقی نجومی به سال‌ها پیش بر می‌گردد و مربوط به امروز و دیروز نیست، تصریح کرد: سریالی عمل کردن افشای فیش های حقوقی موید آن است که برنامه و اهدافی پشت این اقدامات وجود دارد حال اگر هر هدفی پشت افشای سریال فیش‌های حقوقی باشد، اعتماد عمومی را به سیستم دولتی خدشه‌دار می کند و فارغ از اینکه این افشا در کدام دولت صورت گرفته باشد صدمه کلی برای کشور در پی خواهد داشت.

وی درباره ناکامی فراکسیون امید در کسب ریاست کمیسیون‌های مجلس اظهار کرد: به نظر بنده این مساله غیرقابل پیش‌بینی نبود، آن کسانی که به فراکسیون امید در رأی دادن به محمدرضا عارف وفادار بودند در انتخابات ریاست کمیسیون‌ها هم به فراکسیون پایبند بودند جز عدم پایبندی عده‌ای که دور از ذهن هم نبود.

گرمابی افزود: کسانی که از لیست امید بالا آمده بودند به فراکسیون امید وفادار نبودند، چراکه مباحث حزبی در مملکت ما شکل نگرفته و حزب در مملکت ما شکل و شمایل واقعی خودش را پیدا نکرده و اگر حزب شکل گرفته بود قطعا این اتفاق نمی‌افتاد.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی درباره تاسیس خانه احزاب اظهار کرد: اگر بین احزاب سعه‌صدر و تحمل یکدیگر وجود داشته باشد، قطعا تاسیس خانه احزاب می‌تواند در زمینه مردم‌سالاری دینی و دموکراسی تاثیرگذار باشد اما نخستین ضرورت شکل گیری مردم‌سالاری دینی تحمل حرف مخالف است. از این رو باید نظر اکثریت پذیرفته شود حتی اگر آن نظر مخالف تفکر من نوعی باشد، این اولین شرط مردم‌سالاری و دموکراسی دینی است. بنابراین برای تحقق مردم‌سالاری دینی می‌بایست تن به خواسته اکثریت بدهیم و آن را قبول و آن را اجرا کنیم. اگر این را بپذیریم و مشکلی پیش نخواهد آمد.

وی ادامه داد: تاسیس خانه احزاب به ابراز عقیده در چارچوب نظام و قانون اساسی کمک می‌کند اگر در انجام فعالیت‌های سیاسی فضای دوستانه حاکم باشد تحقق مردم‌سالاری دینی بعید نخواهد بود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: بنده با تمام احترامی که برای اصولگرایان قائل هستم بعید می‌دانم اصولگرایان پشت احمدی‌نژاد بایستند، چراکه احمدی‌نژاد در مدت 8 سال ثابت کرده که به بسیاری از اصول اصولگرایان پایبند نیست و اگر دوستان اصولگرا پشت ایشان نباشند بعید است که ایشان بتوانند به میدان انتخاباتی ورود پیدا کنند.

گرمابی تصریح کرد: به طور کلی احمدی‌نژاد نظر عوام و کسانی که دارای اطلاعات پایینی از اقدامات دولت گذشته هستند را با خود به همراه دارد اما بعید است اصول‌گرایان به احمدی‌نژاد پایبند باشند.

کد خبر : ۳۸۵۶۰۲