خبرگزاری کار ایران

در نشست صمیمی با جوانان و دانشجویان مطرح شد:

انتقاد استاندار آذربایجان‌غربی از عملکرد دولت احمدی‌نژاد

استاندار آذربایجان غربی گفت: علی رغم اینکه به این مرحله از رشد اقتصادی رسیده بودیم در دولت نهم و دهم این مسیر تخریب شد و آنچه که به عنوان میثاق ملی تهیه کرده بودیم به فنا رفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ارومیه، قربانعلی سعادت در نشست صمیمی جوانان و دانشجویان که در محل فرهنگسرای جوان ارومیه ترتیب یافت، افزود: علاوه بر چشم انداز 20 ساله، برنامه چهارم توسعه را دولت گذشته برنامه آمریکایی قلمداد کردند و برنامه پنجم توسعه که توسط جبهه پایداری مدیریت می شد و در مجلس همسو با دولت وقت به تصویب رسید را نیز قبول نکردند و نتیجه آن فاصله گرفتن از اجرای برنامه‌های توسعه کشور و رفتارها وضعیت نابسامانی است که در شرایط حاضر با آن مواجه هستیم.

وی تصریح کرد: شعار دولت اصلاحات در چهار سال نخست، علیرغم اینکه توسعه سیاسی بود اما در کنار توسعه سیاسی با تلاش های انجام شده منجر به توسعه اقتصادی کشور نیز شد و با قاطعیت می‌توان گفت که دولت اصلاحات از نظر رشد اقتصادی سرآمدترین دولت ها در ایران اسلامی است که تاکنون روی کار آمده است.

وی با انتقاد از عملکرد دولت‌های نهم و دهم و تصمیات گرفته‌شده در این دولت‌ها اظهار کرد: تعطیلی سرمایه‌گذاری، افزایش بیکاری، تحریم ها، قطع ارتباط با دنیا به دنبال شعارهای تندروانه نتیجه فعالیت‌های اقتصادی و سیاسی دولت نهم و دهم است و در سال های پایانی پیله ای دور مردم ایران تنیدند و مشکلاتی را به وجود آوردند.

سعادت به انتقادی مبنی بر عدم جوانگرایی دولت اعتدال نیز پاسخ داد و گفت: دولت تدبیر و امید دولت میانسالی است اما باید دید دولت یازدهم در چه شرایطی روی کار آمد و حجت الاسلام المسلمین حسن روحانی چگونه می‌توانست ساختارشکنی های گذشته را سامان بخشد، در این شرایط نیاز به حضور نیروهای با تجربه بود.

وی اظهار کرد: ریاست جمهوری نسبت به موضوعات و معضلات کشور اشرافیت کامل دارد، نسبت به وعده هایی که داده است، پایبند می باشد و با سر و سامان دادن به ساختارشکنی ها زمینه را برای پذیرش جوانان آماده می کند.

استاندار آذربایجان غربی با تاکید به اینکه دولت یازدهم به دنبال اصلاحات است، بیان کرد: درست است که روحانی شعار اعتدال سر می دهد اما شعار اعتدال همان اصلاح طلبی است و نباید این را فراموش کنیم.

وی اظهار کرد: در این مدت مسیر را چنان انتخاب کردیم که به هر ترتیبی که شده ما در ادامه این مسیر بتوانیم مشکلات کشور را حل کنیم و حذف های جدی برای کسانی است که تندروی و علیه حرکت اصیل مردمی موضع گیری می کنند.

سعادت در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع تنوع اقوام در استان اشاره کرد و ادامه داد: ما متهم هستیم که ترک هستیم و با کردها رفتار درستی نداریم اما به هیچ عنوان این را قبول نکرده و نمی کنم و تمام تلاشمان زندگی محبت آمیز اقوام است که سفر ریاست جمهور به شهرستان مهاباد و بازتاب بین المللی از این سفر موید گفته هایمان است.

استاندار آذربایجان غربی همچنین بر ضرورت احیای سمن ها و تشکل های مردم نهاد و  حمایت از شرکت های دانش بنیان تاکید و تصریح کرد: در دولت یازدهم اقدامات خوبی در این زمینه انجام گرفته است.

وی یادآور شد: جوانان ما با این امید که زندگی و آینده خوبی خواهیم داشت در عرصه انتخابات شرکت کردند، حماسه سیاسی آفریدند و حماسه اقتصادی را نیز خواهند آفرید.

استاندار آذربایجان غربی در پایان افزود: زمان یاس و ناامیدی سپری شده است، نباید مایوس بود و در دوران امید باید با تدبیر ، امید را تداوم بخشید.

در ابتدای این نشست، مشاور استاندار آذربایجان غربی امور جوانان  و مدیر فرهنگسرای جوان ارومیه با قدردانی از حضور قام عالی استان در جمع جوانان و دانشجویان گفت: هدف از برگزاری این نشست، بیان بدون واسطه مشکلات و انتظارات از سوی دانشجویان و جوانان است تا بتوانند دغدغه ها و مشکلات خود را مطرح کنند.

در این نشست تعدادی از جوانان و دانشجویان حاضر در جلسه با لحنی صمیمی و صریح دغدغه ها و درخواست های خود را در موضوعات مختلف با استاندار آذربایجان غربی در میان گذاشتند.

رفع معضل بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار ، لزوم تدریس رشته های انسانی و علوم اجتماعی در مراکز آموزش عالی استان، حمایت از شرکت های دانش بنیان، توسعه سمن ها و نهادهای مدنی و کاهش مدت زمان دریافت مجوز برای تشکل های مردم نهاد، استفاده از ظرفیت جوانان در پست های مدیریتی ، لزوم اطلاع رسانی بیشتر از عملکرد و فعالیت های دولت، فعالیت براساس برنامه های راهبردی و توجه به قومیت ها از جمله دغدغه ها و خواسته های جوانان و دانشجویان حاضر در جلسه  از استاندار آذربایجان غربی بود.

به گزارش ایلنا، در این نشست معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی استاندار ، معاون امور عمرانی استاندار، مشاور استاندار در امور سیاسی طلاب، مدیرکل دفتر زنان و خانواده استانداری، مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری، رئیس دانشگاه ارومیه و رئیس دانشگاه صنعتی ارومیه و مشاور استاندار در امور جوانان و مدیر فرهنگسرای جوان ارومیه حضور داشتند.

کد خبر : ۳۸۷۶۴۴