خبرگزاری کار ایران

هشدار به مسافران عید فطر:

شرایط دریایی گیلان برای شناکردن در تعطیلات نامناسب است

asdasd
کد خبر : ۳۸۷۶۶۶

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان گفت: با توجه به اعلام اداره کل هواشناسی شرایط جوی برای شنا در دریا در روز عید فطر مناسب نیست.

به گزارش ایلنا از رشت، یونس رنجکش ظهر امروز با اعلام این خبرگفت: افرادی که برای استفاده از دریا در نوار ساحلی استان حضور می‌یابند از شنا کردن در دریا خودداری کنند. 

وی یاد آور شد: براساس اعلام نظر هوا‌شناسی وضعیت جوی در روز چهارشنبه همزمان با عید سعید فطر کمی ابری تا نیمه ابری و وضعیت دریا با ارتفاع موج ۱ تا ۴ متر است که شرایط مناسبی برای شنا ندارد. 

وی گفت: متاسفانه هر ساله با شروع فصل گرما مسافران بسیاری به نوار ساحل استان می‌آیند و بدون توجه به هشدار‌ها اقدام به شنا در این محیط‌های آبی می‌کنند که به دلیل نا‌آشنا بودن به فنون شنا و عدم شناخت از محیط آبی دچار حادثه شده و گاهی جان خود را از دست می‌دهند. 

دبیر ستاد ساماندهی سواحل و تفرجگاههای ساحلی استان گیلان یاد آور شد: در خرداد ماه گذشته ۳ نفر به دلیل طوفانی بودن دریا و عدم رعایت نگاه ایمنی جان خود را از دست دادند. 

رنجکش با تاکید بر استفاده گردشگران ساحلی از طرح‌های سالمسازی و توجه به هشدار عوامل امداد و نجات خواستار همکاری گردشگران در این زمینه در راستای حفظ امنیت جان آنان شد. 

وی گفت: شنا در مناطقی که خطر آفرین اعلام شده ممنوع است و افراد نباید در این مناطق شنا کنند زیرا هیچ گونه امکانات امداد و نجات نیز در صورت بروز اتفاقی برای آنان در این مناطق وجود ندارد. 

وی خواستار رعایت نکات ایمنی و توجه به توصیه‌های ناجیان غریق و نیرو‌های امداد و نجات از سوی گردشگران شد. 

رنجکش گفت گردشگران عزیز بویژه مهمانانی که از نقاط مختلف کشور به سواحل گیلان می‌آیند با رعایت نکات ایمنی و حضور در مناطق امن و محیط‌های تعیین شده برای شنا خاطره‌ای خوب از این سفر به همراه داشته باشند و آن را با بی‌احتیاطی خراب نکنند. 

وی گفت: از آستارا تا چابکسر ۴۰ طرح سالمسازی در این نواحی با امکانات تفریحی و حضور ناجیان و نیروهای امداد و نجات وجود دارد که گردشگران می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز