خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد خبرداد:

افزایش ذخیره سازی گاز طبیعی در مخزن شوریجه سرخس

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد از افزایش 19درصدی ذخیره‌سازی گاز طبیعی در مخزن شوریجه سرخس و افزایش تولید گوگرد در این پالایشگاه خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما، منبتی گفت: در سه‌ماهه نخست امسال 560 میلیون مترمکعب گاز در مخزن شوریجه ذخیره‌سازی شد که این رقم در مدت مشابه پارسال 469 میلیون مترمکعب بود.

وی افزود: سه میلیارد و 534 میلیون مترمکعب گاز ترش در سه‌ماهه نخست امسال از چاه‌های منطقه عملیاتی خانگیران سرخس دریافت شده است که معادل میزان مشابه سال قبل است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد با اشاره به افزایش چهار و6  دهم درصدی گاز ارسالی به خطوط خروجی نسبت به مدت مشابه در سال 94 گفت: میزان تولید گوگرد در پالایشگاه خانگیران نیز از رقم 143 هزار تن به 148 هزار تن افزایش پیدا کرده است.

منبتی همچنین از رشد تولید گوگرد در مجتمع گازی شهید هاشمی نژاد با وجود ثابت ماندن میزان دریافت گاز ترش خبر داد و افزود: این میزان تولید نسبت به سال قبل، سه و نیم درصد افزایش یافته است که نشاندهنده افزایش راندمان تولید گوگرد در واحدهای بازیافت گوگرد این شرکت است.

وی تاکید کرد: این شرکت با تعمیرات اساسی واحد شماره یک تصفیه گاز و در حال تعمیر بودن واحدهای چهار و پنج و همچنین داشتن حداکثر تزریق به مخزن ذخیره‌سازی شوریجه آماده خدمت رسانی به مردم در زمستان پیش رو است.

کد خبر : ۳۸۸۷۶۵