خبرگزاری کار ایران

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در کرمان:

اقدامات دولت در زمینه برجام مبنایی و درست است

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، اقدامات دولت در زمینه برجام را مبنایی و درست دانست و گفت: امروز در زمینه حمل و نقل دریایی و هوایی در دنیا محدودیتی نداریم که این امر یکی از نتایج برجام به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی پیش از ظهر چهارشنبه در نشست صمیمانه با مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی کشور و مدیران استان کرمان گفت: دولت از امسال وارد بخش جدیدی می‌شود که رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال را به دنبال خواهد داشت.

آیت الله هاشمی رفسنجانی یادآور شد: با تحریم‌های گذشته نمی‌توانستیم صادرات کنیم و امروز بازار‌ها باز شده است.

وی با تاکید بر اینکه تکیه ما باید بر مردم باشد، عنوان کرد: انقلاب اسلامی نیز تنها با مردم پیروز شد و ما در آن زمان همچ حمایت خارجی نداشته‌ایم.

وی گفت: در جایی که مردم به نظام وفادار باشند نفوذ تروریست‌ها سخت است و نیروهای امنیتی نیز به خوبی هوشیار هستند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: در منطقه‌ای که هر روز می‌بینیم تعداد زیادی افراد جان خود را از دست می‌دهند و مجروح می‌شوند، کشور ما امنیت خود را حفظ کرده است که این امر حاصل همراهی مردم و تلاش نیروهای نظامی است.

وی با اشاره به نقدینگی‌های عظیم بانکی در کشور، تصریح کرد: تا سال گذشته ۹۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور وجود داشته است که این نقدینگی در بانک‌ها است.

وی گفت: این گنجینه عظیم تیغ دولبه شده که یک طرف آن تورم است و یک لبه آن این است که آن را به درستی در قالب تسهیلات به کارآفرینانی پرداخت کنیم که می‌توانند در زمینه تولید راهگشا باشد.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت حدود ۱۵ هزار کارخانه تعطیل شده یا نیمه جان هستند که باید احیا شوند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بانک‌ها پول‌هایی را که به جاهای بی‌خود می‌روند را باید به کسانی بدهند که کارآفرینی می‌کنند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: باید به صورت اداره شده تسهیلاتی که در اختیار کارهای انگلی می‌شود را باید برای راه اندازی کارخانه‌های نیمه تعطیل و تعطیل به کار گرفته شود.

وی افزود: این کار به سرعت شدنی است و اگر براساس دستورالعمل ریاست جمهوری اجرایی شود همه کارخانه‌ها راه‌اندازی می‌شوند و کارگران آن‌ها به کار خود برخواهند گشت.

وی تصریح کرد: وجود دعواهای سیاسی و باندی در کشور اعتماد بیرون را کم می‌کند و این به ضرر همه است و همه باید برادرانه و خواهرانه دست به دست هم داده و کشو را رادر مسیر عمران مجدد قرار دهیم و مردم را از بهره‌هایی که در کشور وود دارد را بهره‌مند کنیم.

کد خبر : ۳۹۰۰۲۱