خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم:

شش هزار میلیارد ریال طرح در حوزه نفت، گاز و انرژی درحال اجراست

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: شش هزار میلیارد ریال طرح در حوزه نفت، گاز و انرژی دراین منطقه درحال اجراست.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا مومنی در نشست بررسی عملکرد سه ماه نخست این سازمان افزود: برای توسعه همه جانبه جزیره، افزون بر ۷۰ درصد اعتبارات سازمان به سرفصل تملک دارایی‌های سرمایه‌ای اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه سالن و اسکله ۱۹۸ تنی مسافر و بار بندر بهمن قشم با هدف برقراری خط ارتباطی دریایی با بندر خصب عمان آماده سازی شده است، این طرح را افتخاری ملی برای مهندسان کشورمان دانست.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، این اسکله به سفارش این سازمان و با هدف پهلوگیری شناورهای خاص در بندرعباس ساخته شد و با انتقال و نصب آن در اسکله بهمن، خط کشتیرانی قشم - خصب به بهره برداری می‌رسد.

 مومنی گفت: باوجود همه فشار‌ها موفق شدیم ۴۵۰ هکتار زمین را با ۴۰ درصد پیشرفت و سرمایه بخش خصوصی برای فعالیت‌های کلان اقتصادی آماده کنیم و سازمان را از مسیر فروش زمین خام نجات دهیم.

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این نشست گفت: هیچ نیرویی از بدنه این سازمان جدا نخواهد شد.

میثم رفیع پرهیزکار افزود: به دنبال ساماندهی نیرو‌ها در بخش‌های مختلف سازمان منطقه آزاد قشم هستیم و همه نیرو‌ها باید برای ارتقای سطح علمی و کاری خود با هدف متمایز شدن خدمات سازمان تلاش کنند.

جزیره قشم با هزار و ۵۰۰ کیلومترمربع وسعت، به علت مزیت‌های مختلف در حوزه‌های اقتصادی، صنعتی و گردشگری و داشتن ظرفیت‌های متنوع در حوزه‌های نفت، گاز، انرژی و شیلات، یکی از مناطق مهم اقتصادی کشور به شمار می‌رود.

کد خبر : ۳۹۰۸۵۷