خبرگزاری کار ایران

فیض الله پاسره در گفت و گو با ایلنا:

آبرسانی به 118 روستای فاقد آب شرب کهگیلویه و بویراحمد با تانکر

asdasd
کد خبر : ۳۹۱۰۷۱

آبرسانی به تمام این روستاها توسط بخش خصوصی انجام می شود و 13 تانکر در این ارتباط هم اکنون مشغول به فعالیت هستند.

فیض الله پاسره به ایلنا از یاسوج گفت: آبرسانی به تمام این روستاها توسط بخش خصوصی انجام می شود و 13 تانکر در این ارتباط هم اکنون مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه از 13 تانکر آبرسانی عنوان شده هشت تانکر مربوط به شرکت آب و فاضلاب روستایی و مابقی مربوط به بخش خصوصی است، خاطرنشان کرد: نظارت بر توزیع آب شرب به این روستاها برعهده شرکت آب و فاضلاب روستایی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد افزود: آب شرب توزیع شده بین این روستاها از منابع و مخازن آبی در این استان تامین و بانظارت مستقیم شرکت بین روستانشینان انجام می شود.

پاسره، هزینه دریافتی از هر روستا بابت یک دستگاه تانکر آبرسانی 10 هزار لیتری آب شرب سالم را 20 هزار تومان ذکر و تصریح کرد: این درحالیست که هزینه تامین آب شرب سالم روستاهای موردنظر بیش از 100 هزار تومان است.

وی گفت: در کهگیلویه و بویراحمد 206 روستا فاقد تاسیسات آبرسانی می باشد که جمعیت آنها کمتر از شش هزار نفر بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد افزود: از 206 روستایی که فاقد تاسیسات آبرسانی می باشند شش روستا بالای 20 خانوار و مابقی کمتر از 15 خانوار هستند.

پاسره از تامین آب روستاهای بالای 20 خانوار از طریق مجتمع های آب خبرداد و اظهارداشت: " روستاهای دوسیری و ده خل چین لوداب " جز این روستاها هستند.

وی گفت: بقیه این روستاها بدلیل نبود منابع تامین آب، باید از طریق تانکر آبرسانی شوند و تامادامی که تجمیع نشده اند راهی جز کمک گرفتن از تانکر برای رساندن آب شرب سالم به آنها وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد، تجمیع شدن روستاهای فاقد آب شرب سالم را تنها راهکار برای آبرسانی دائمی به آنان برشمرد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، بیش از یک هزار و 500 روستا در کهگیلویه و بویراحمد از نعمت آب شرب سالم برخوردارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز