خبرگزاری کار ایران

علی اوسط‌ هاشمی خبر داد:

ایجاد خط کشتیرانی مشترک بین ایران و افغانستان در چابهار

استاندار سیستان و بلوچستان از ایجاد خط کشتیرانی مشترک بین ایران و افغانستان در چابهار خبرداد.

به گزارش ایلنا، علی اوسط‌ هاشمی در نشست مشترک با والی نیمروز افغانستان در استانداری گفت: برای تسهیل تجارت کالاهای افغانستان به کشورهای دیگر خط کشتیرانی مشترک بین ایران و افغانستان در چابهار ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به میزبانی مردم ایران در طول سال‌های طولانی از مهاجران و برادران افغان گفت: این سفر به دنبال سفر هیئت سیستان و بلوچستان که قبلا" به  نیمروز انجام گرفت و در آن حول 29  محور توافقات انجام گرفته، صورت گرفت.

هاشمی با تاکید بر پیگیری و اجرا کردن توافقات انجام گرفته در نشست دوجانبه گذشته افزود:  سواحل بندر چابهار و استفاده از مزیت‌های منطقه سیستان که به عنوان مکمل چابهار به منطقه آزاد تبدیل می‌شود، به عنوان ظرفیت‌های استان است و کشور افغانستان می‌تواند در زمینه تجارت و بازرگانی از این فرصت‌ها استفاده کند.

وی از وضعیت موجود در استان به عنوان یک فرصت تاریخی برای همسایه کشور افغانستان نام برد و تصریح کرد: از کمیسیون‌ها خواستارم تا برای کار‌بردی کردن توافق‌های انجام گرفته موضع فعال‌تری درپیش گیرند.

هاشمی با اشاره به تشکیل کمیسیون مشترک ایران و افغانستان در سفر قبلی هیئت استان به نیمروز افغانستان برای شناسایی کانون‌های شن‌های روان در حوزه افغانستان گفت: باید با هم‌اندیشی و استفاده از تجربیات دیگر کشورها مشکل ریزگردها در دو سوی مرز را حل کنیم.

 

کد خبر : ۳۹۱۰۸۰